رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دادگستری استان بوشهر با افرادی که امنیت غذایی جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع می‌کند.
کد خبر: ۳۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 24 May 2015
تابناک بوشهر: علی جمادی صبح امروز در نشست با مسئولان دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه پایدار امنیت غذایی جامعه با تلاش دامپزشکی میسر می‌شود، اظهار  داشت: دامپزشکی نقش مهمی در امنیت غذایی و سلامت جامعه بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی  اجرایی می‌شود افزود: طرح امنیت غذایی با هدف رفع دغدغه‌ عمومی نسبت به سلامت مواد غذایی، فرآورده‌های گوشتی و مواد لبنی اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه با تخلفات بهداشتی که سلامتی جامعه را به مخاطره می‌اندازد برخورد قانونی می‌شود گفت: با متخلفان در این حوزه، برخوردهای قاطع قضایی می‌شود و به افراد سودجو و متخلف که امنیت غذایی جامعه را با خطر همراه می‌کنند بدون اغماض برخورد می‌شود.

جمادی با اشاره به تشکیل شعبه‌ ویژه‌ دامپزشکی در دادگستری بوشهر گفت: برای رسیدگی سریع با پرونده‌هایی که سلامت غذایی مردم به خطر می‌اندازند شعبه‌ای به‌عنوان شعبه‌ تخصصی رسیدگی به تخلفات بهداشتی و غذایی تشکیل می‌شود و رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی غذایی در دستور کار این شعبه قرار می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز با اشاره به نقش دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی جامعه گفت: نقش دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی جامعه حائز اهمیت و این موضوع برای آحاد جامعه محرز است.

مرتضی بحرانی با اشاره به اهمیت حضور دامپزشکی در بخش‌های مختلف مربوط به سلامت جامعه بیان کرد: بخش وسیعی از سبد مصرفی جامعه را که پروتئین‌های دامی تشکیل می‌دهد، باید از لحاظ سلامت و بهداشت عمومی عاری از هرگونه عوامل بیماری‌زا و مسمومیت‌زا باشند.

وی افزود: در مسیری که یکی از فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت قرمز و سفید، شیر، عسل و تمام آلایش‌های خوراکی دامی طی می‌کند تا در سفره‌های مردم قرار گیرد، چشم‌های تیزبین کارشناسان دامپزشکی ضامن سلامت آن هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار