معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برپایی جشنهای وحدت و همدلی که با جشن رویش انقلاب همراه بوده در نقطه دور دست و صفر مرزی روتک بخش مرکزی خاش افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 07 February 2017
رضوان حکیم زاده در جریان سفر به منطقه مرزی روتک بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم خون گرم و مهمان نواز در نقطه صفر مرزی در واقع پاسدار واقعی ارزشهای اسلامی هستند.
وی بیان کرد: ایثارگری های معلم فداکار بلوچ در کنار مهربانی و مهمان نوازی مردم منطقه پای مقامات کشوری را به منطقه محروم و مرزی باز کرده است.
معاون وزیر و آموزش و پرورش ادامه داد: حمیدرضا گنگوزهی معلمی فداکار بود که با گذشت از جان خود توانست نام مردم غیور و سخت کوش بلوچ را جادوانه کند.
وی اظهار داشت: باعث افتخار دولت است که برای مردم منطقه محروم و مرزداران سخت کوش سیستان و بلوچستان خدمت می کند.
دکتر حکیم زاده افزود: اراده دولت بر این است که عدالت را در تمام نقاط کشور حاکم کند و گستره خدمات را بر حسب توسعه شاخص ها بالا ببرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در دیدار با همسر حمیدرضا گنگوزهی با تجلیل از ایثارگری های این معلم فداکار گفت: امیدوارم همسر معلم فداکار و دانش آموزان و مردم منطقه بتوانند همان نقش اثرگذار وی را در جامعه داشته باشند و یاد او را زنده نگه دارند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به کیفیت و یادگیری و عدالت آموزشی مدنظر این وزارتخانه است.
دکتر حکیم زاده افزود: رسیدگی به مناطق محروم بعنوان یک اولویت مورد توجه بوده و باید خدمات آموزشی در این نقاط و استان های داخلی یکسان باشد.
وی بیان کرد: خدمات مردم مرزنشین به کشور و نظام ستودنی است.
به گزارش ایرنا، به میمنت دهه مبارک فجر 2 فضای آموزشی با حضور دکتر حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش، نماینده مردم خاش در مجلس، جانشین سپاه سلمان استان، فرماندار و مسئولان محلی در منطقه مرزی روتک بخش مرکزی شهرستان خاش بهره برداری شد.
فرماندار خاش گفت: افتتاح یک مدرسه 2 کلاسه در روستای نادر آباد با 70 متر زیربنا و 500 میلیون ریال هزینه و بهسازی مدرسه معلم فداکار در روستای نوکجو با 200 میلیون ریال هزینه که با تلاش و همت تلاشگران سپاه انجام شده از برنامه های مهم گرامیداشت دهه فجر در منطقه است.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: مرزداران غیور ایرانی در نقطه صفر مرزی شایسته خدمت هستند.
وی تصریح کرد: دولت در مباحث محرومیت زدایی پیشگام بوده و تلاش می کند که عدالت در سراسر کشور برقرار شود.
فرماندار خاش ادامه داد: دهه فجر فرصتی ارزشمند برای بیان اقدامات نظام اسلامی و حضور در جمع مردم فداکار و شجاع و وفادار به اسلام و کشور است.
وی گفت: هم اینک 32 هزار دانش آموز در 1370 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که نیاز است در مبحث ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی اقدامات جدی تری از سوی آموزش و پرورش و سپاه صورت پذیرد.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم گفت: احداث مدرسه شبانه روزی و ساخت مدرسه به عنوان نیاز مهم منطقه بوده و تعیین وضعیت 8 معلم خرید خدمات در روتک بخش مرکزی خاش و جذب نیروهای خدماتی از درخواست های مردم منطقه است.
وی افزود: تلاش برای رفع محرومیت ها از چهره منطقه نیازمند همت بلند دولت و نهادهای خدمتگزار مانند سپاه است.
کرد اظهار داشت: تامین نیازهای آموزشی، خدماتی، رفاهی، فرهنگی، اشتغالزایی، اقتصادی و معیشتی باید در دستور کار همه اقشار و نهادها و مسئولان باشد.
نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: راه دسترسی به مرز روتک بعنوان یک نیاز مهم در منطقه باید مورد توجه باشد زیرا ساکنان این منطقه مرزی با طی مسافتی حدود 400 کیلومتر فقط در مسیر رفت و برگشت نیز به همین مسافت و صرف حدود هشت تا ده ساعت وقت مشکلات و سختی های زیادی را متحمل می شوند.
وی ضرورت ترمیم و آسفالت جاده مرزی میرجاوه را نیز متذکر شد.
جشن باشکوه فجر انقلاب در روستای نادر آباد نقطه صفر مرزی بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد پودینه فرمانده سپاه سراوان نیز گزارشی از اقدامات این نهاد در زمینه آموزشی، محرومیت زدایی، کشاورزی، عمران روستایی، اشتغالزایی و غیره ارائه داد.
به گزارش ایرنا حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو منطقه مرزی بخش مرکزی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در 15 فروردین امسال با ایثار جان خود، سه دانش آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.
آموزش و پرورش استان برای حفظ یاد و نام این معلم دلسوز و فداکار در نخستین اقدام، مدرسه محل خدمت آن مرحوم را به نام وی ثبت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار