مدیرعامل پتروشیمی بدر شرق گفت: یکی از مزایای مجتمع پتروشیمی بدر شرق نسبت به سایر پتروشیمی‌ها این است که این پتروشیمی در ابتدای اقیانوس آرام و در بندر چابهار واقع است، از همین رو هزینه حمل محصولات ما تا بازارهای هدف از جمله چین و سایر مقاصد ارزان‌تر است که این خود، یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ 15 May 2024

 

بهزاد انصاری در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی بدر شرق ساخت بزرگترین پروژه GTX  کشور را در دستور کار دارد. طرح مدرن GTX، نخستین پتروشیمی در کشور است که گاز را به متانول  و زنجیره پایین دست تبدیل می کند.

وی افزود: ما در فاز اول، متانول تولید می کنیم. پروژه ما بدون واحد یوتیلیتی در پیشرفت 65 درصدی قرار دارد. تاکنون در این پروژه 234 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ وارد مراحل پیش راه اندازی می شود.

انصاری در این باره ادامه داد: پیشرفت این طرح در سال گذشته حدود 10 درصد بوده و در حال حاضر 1000 تن تجهیزات در کشور ساخته شده است. تمام تجهیزات ثابت به جز چند قطعه که لایسنسی بوده و از چین و کشورهای دیگر تهیه می شود، در داخل کشور ساخته می شود.

مدیرعامل پتروشیمی بدر شرق خاطرنشان کرد: در زمینه پیشرفت کار دو پیمانکار فعال در حوزه سیویل و پایپینگ داریم. سایر پیمانکاران از جمله برق و ابزار دقیق نیز اواسط سال کار خود را آغاز می کنند.

وی بیان کرد: تاکنون 5 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه داشتیم که این جزو افتخارات ماست.

در حوزه منابع انسانی شرکت پتروشیمی بدر شرق به عنوان  کارفرمای نمونه در استان سیستان و بلوچستان معرفی شد و هفته گذشته لوح تقدیر را از مدیرعامل منطقه آزاد چابهار دریافت کردیم. در این حوزه کارهای زیادی انجام شده است. وی تاکید کرد:  ۹۰ درصد از نیروهای جذب شده ما بومی استان سیستان و بلوچستان هستند. ضمنا با آموزش هدفمند به علاقمندان و افراد جویای کار در شهرک پتروشیمی مکران که سهامدار آن شستان می باشد ، زمینه لازم برای استخدام  آنها را مهیا کرده ایم.

انصاری توضیح داد: در زمینه منابع انسانی اقدامات خوبی مانند پوشش بیمه ای بیماری های صعب العلاج انجام شده است. در حقوق و دستمزد نیز موفق عمل کردیم و دستمزد پرداختی به کارگران شرایط مناسبی دارد.

وی درباره اجرای پروژه پتروشیمی بدر شرق گفت: با وجود اینکه طرح مطالعاتی این پروژه درسال 94 انجام شده بود اما اجرای پروژه از سال 99 آغاز شده است.  در فاز 2 این پروژه هم اکنون در زنجیره پایین دستی در حال مطالعه هستیم. زیرا حجم سرمایه گذاری در فاز 2 حدود 1.8 میلیارد یورو است اما در واحد متانول به کمتر از 280میلیون یورو سرمایه گذاری دیگر نیاز داریم. ظرفیت تولید واحد متانول 1/650/000 تن در سال است.

وی با اشاره به بازارهای صاراتی گفت: کشورهای افغانستان و پاکستان نیز به واسطه فاصله کم حمل زمینی درخواست متانول و سایر محصولات را دارند اما با توجه به اینکه هنوز وارد مدار تولید نشدیم، صادرات به این کشورها در مرحله مذاکرات قرار دارد.

انصاری با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش گفت: هدف پتروشیمی بدر شرق چابهار تکمیل زنجیره ارزش است. هدف ما، تولید متانول نیست بلکه تکمیل زنجیره پایین دست است که تبدیل به الفین و گلایکول می شود.

وی درباره سرمایه گذاری روی پروژه عظیم مجتمع پتروشیمی بدر شرق بیان کرد: از طریق صندوق توسعه ملی و بانک های عامل کشور به دنبال جذب سرمایه‌ هستیم.

قابل ذكر اينکه طرح مجتمع پتروشیمی بدر شرق در زمینی به مساحت ۱۰۳هکتار در اراضی شهرک پتروشیمی مکران چابهار در حال اجرا می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار