معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر حفظ جایگاه پرستاران در جامعه گفت: مراکز درمانی استان مازندران با کمبود پرستار روبه‌رو است.
کد خبر: ۳۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 06 February 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علیرضا مردانشاهی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه پرستاران خط مقدم خدمت به جامعه هستند اظهار داشت: در استان مازندران با کمبود پرستار روبه‌رو هستیم.
 
وی افزود: شاکله پرستاری جایگاه والایی دارد و در استان مازندران هنوز نیاز به کمک پرستاران داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با حضور پرستاران بار مضاعفی از دوش پزشکان در مراکز درمانی کاهش خواهد یافت تصریح کرد: پرستار و پزشک ید واحد بوده وهمه باید برای برطرف کردن مشکلات حوزه بهداشتی تلاش کنند.
 
وی با بیان اینکه در استان چهار هزار و 500 گروه پرستاری در استان داریم افزود: پرستار نماد مهرورزی، اخلاق، انسانیت و مودت عالمانه است.
 
آزادنیا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضمن قدردانی از زحمات پرستاران گفت: تا حد توان توانستیم نسبت به جذب پرستاران شرکتی در دانشگاه اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به افزایش 150 پرستار به نظام پزشکی استان افزود: هم اکنون سرانه تعداد پرستار به تخت در استان مازندران به 2.1 رسیده است.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مراکز مشاوره در بیمارستان‌ها استقرار پیدا می‌کنند تصریح کرد: این مراکز به کمک پرستاران استان خواهد آمد.
 
در پایان این مراسم از سه پرستار نمونه کشوری و پرستاران نمونه استانی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی مازندران تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار