با حضور رئیس دبیرخانه دائمی کنگره مبارزه با جریان های تکفیر در جهان اسلام؛
همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر با حضور رئیس دبیرخانه دائمی کنگره مبارزه با جریان های تکفیر در جهان اسلام، در بیرجند آغاز شد.
کد خبر: ۳۷۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 02 February 2017
 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح پنج شنبه در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر اظهار داشت: این همایش امروز برای نخستین بار به همت مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی و با حضور رئیس دبیرخانه دائمی مبارزه با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام در خراسان جنوبی برگزار می شود.
حجت الاسلام کاظم لطفیان بیان کرد: بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، قدرت شرق و غرب دچار فروپاشی شد و آمریکایی ها برای اینکه صحنه را به دست بگیرند آرایش جدیدی در حوزه تمدنی ترسیم کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام درگیری هایی که آن سال ها اتفاق افتاد در همین راستا تدوین شد، عنوان داشت: بعد از غریب به دو دهه که این تفکر پیش رفت در سال ۲۰۰۶ راهبرد آمریکایی ها تغییر یافت.
لطفیان با اشاره به اینکه در این راهبرد جدید به جای اینکه آمریکا با سه تمدن درگیر شود، درگیری را به داخل تمدن ها کشانده است، بیان داشت: جریان تکفیر در همین راستا و با دست آمریکایی ها در درون امت اسلامی اتفاق افتاده است‌.
وی با بیان اینکه امروز امت اسلام جریحه دار جریانی است که به نام اسلام و پیامبر جنایت می کنند، بیان کرد: در این برهه همه فرهیختگان و علمای اسلام وظیفه دارند با هوشیاری این جریان نحس را برای مردم تببین کرده و از افتادن جوانان این مرز و بوم به دام گروه های تکفیری جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار