آیت الله نورمفیدی:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سایه لطف حضرت رضا (ع) بر سر همه کشور و مسلمانان است.
کد خبر: ۳۶۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 30 January 2017
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سایه لطف حضرت رضا (ع) بر سر همه کشور و مسلمانان است.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با حضور معاون تولیت آستان قدس رضوی افزود: جنبه های فیزیکی، اخلاقی و معنوی خادمان باید مورد توجه باشد و برنامه های آستان قدس در جذب خادمان بسیار ارزشمند است.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این جنبه اخلاقی خادمان بسیار مهمتر از سایر موارد است، بیان کرد: چون خدمت به نام حضرت رضا (ع) است باید جنبه های معنوی را مد نظر قرار داد و اگر توام با معنویت باشید خود زیارت امام رضا (ع) خواهد بود.
امام جمعه گرگان بیان کرد: وقتی توفیق زیارت دارم، وقتی با خدام برخورد می کنم، جنبه های اخلاقی و تواضع را به خوبی احساس می کنم.
وی ادامه داد: روی موارد اخلاقی تاکید کنید زیرا مساله بسیار مهمی است و این بوده که توانسته پیغمبر(ص) را محبوب کرد و باعث کشش مردم به سمت او شد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: وقف نامه ای وجود داشت که در روز تولد امام حسین (ع) باید تمام مردم و اشرافیان مشهد دعوت شوند و بهترین پذیرایی از آن ها انجام شود. آیت الله طبسی از امام راحل سوال کرد که باید چکار کرد و امام (ره) هم فرمود که به همان شکل عمل شود.
وی اضافه کرد: درست است که باید به نیازمند توجه داشت، اما می توان با دعوت از اشرافیان هم باعث آگاه شدن آنان و حتی تغییر مسیر آن ها شد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که امام رضا (ع) برای همه ملت است و باید همه را زیر چتر امام رضا (ع) آورد، گفت: نگاهی که امام به ارتش شاهنشاهی کرد اگر نبود نمی توانستیم در انقلاب موفق باشیم و امام هم با این کار ارتش را به زیر چتر انقلاب آورد.
وی با تاکید بر این که باید نگاه های سیاسی و حراستی را در انتخاب خادمان کنار گذاشت، گفت: امروز بیشتر از هر چیز به وحدت نیاز داریم. درست است که اختلاف نظر داریم اما همه سر یک سفره هستیم و تا جایی که به خط قرمز نرسیده باید در یک مسیر باشیم.
امام جمعه گرگان در پایان خاطرنشان کرد: شنیده بودم که آقای خاکسار در سازمان حج همه را به نظم آورده بود. ان شالله در آستان قدس هم همین است و باید همه را جذب امام رضا (ع) کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار