مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری شب شعر ملی به مناسبت گرامیداشت سالرو ارتحال امام(ره) در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 18 May 2015
سید سعید سرابی در نشست اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: کمیته فرهنگی اداره‌کل ارشاد اقدام به برگزاری چهار شب شعر که یکی از آنها به صورت ملی و با حضور شاعران برجسته کشور در مشهد برگزار می‌شود، در راستای گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) کرده است.

وی از اعزام یک کاروان از هنرمندان فرهنگ و هنر خراسان رضوی به قم و حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب سیره امام (ره)، برگزاری همایش بزرگداشت امام خمینی (ره) در همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری نمایشگاه عکس در همه گالری‌های مشهد و تکمیل بسته‌های فرهنگی برای زائران اعزامی به قم از جمله دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «کتاب دیگر نمی‌تواند به عنوان بسته فرهنگی کارآمد باشد» تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید از ظرفیت فضای مجازی در این راستا کمک گرفته شود و در این راستا به سرمایه‌گذاری در این عرصه نیازمندیم.

*فراهم‌ کردن زمینه انجام مطالعات زندگی علمی امام (ره)

در ادامه، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما در جامعه امروز که سرشار از چالش‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی است نیازمند شناساندن ابعاد مختلف زندگی امام خمینی (ره) به مردم به ویژه نسل جوان هستیم لذا تحقیق و مطالعه درباره سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی علمی و ... امام خمینی (ره) باید به صورت دقیق انجام شود.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این امر نیازمند کمک گرفتن از یک مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی معتبر است تا راهکارهای جدید ایام 14 و 15 خرداد هر سال را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار