رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در سال جدید، برای همکاری با دولت دونالد ترامپ جهت تحقق صلح خاورمیانه اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 01 January 2017

به گزارش تابناک : محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی که از تلویزیون فلسطین به مناسبت پنجاه و دومین سالروز تاسیس جنبش فتح ایراد کرد، گفت: ما برای همکاری با دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ جهت تحقق صلح براساس راهکار دو کشوری، طرح صلح عربی و قطعنامه‌های بین‌المللی آماده‌ایم.

عباس در ادامه گفت: امیدواریم کنفرانس بین‌المللی صلح در پاریس که قرار است اواسط ژانویه برگزار شود به ایجاد مکانیزمی بین‌المللی برای پیگیری روند صلح و جدول زمانی برای اجرای آن منجر شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام مخالفتش با راهکارهای انتقالی و تشکیل کشوری با مرزهای موقت عنوان داشت، برای اینکه سال ۲۰۱۷ سال به رسمیت شناختن کشور فلسطین باشد آنچه برای ایجاد کشور مستقل فلسطین و تحقق صلح واقعی لازم است باید انجام شود.

وی بار دیگر از اسرائیل خواست تا همه ساخت و سازهای خود در اراضی فلسطینی را با اتکا به قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که اخیرا علیه شهرک سازی‌ها تصویب شد، متوقف کند.

عباس این قطعنامه را "تاریخی" توصیف و اعلام کرد از دولت آمریکا به خاطر عدم مخالفت با شرکت در رای‌گیری برای این قطعنامه و عدم استفاده از حق وتو علیه آن تشکر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا قطعنامه‌ای را با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب رساند که در آن توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خواسته شده است.




منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار