نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر هویت خانواده ها فرو ریخته است، گفت: در جامعه ما هم بنیان خانواده ها بر خلاف انتظار ریزش زیادی دارد.
کد خبر: ۳۴۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 26 December 2016
  آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با کارکنان و مدیران ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: آمارهای ازدواج، طلاق، ولادت و وفات از نظر زیرساخت جامعه و آشنایی با هویت ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه همه موضوعاتی که در جامعه روی می دهد مربوط به انسان است، بیان کرد: هویت انسان در این بخش ها وقتی صریح و روشن باشد به خصوص در شرایط امروز بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار وقایع حیاتی موضوعات زیادی را در جامعه نشان می دهند که از جمله مهمترین آن ها مسئله فرهنگی است، عنوان داشت: یکی از مهمترین مسائل فرهنگی که آمارهای حیاتی آن را نشان می دهند فرهنگ ازدواج در جامعه است.

عبادی با بیان اینکه در فرهنگ اسلام ازدواج یک نوع عبادت است، بیان داشت: کسی که به عنوان مسلمان هویت خود را درک و ازدواج کند برابر احکام شرع در مقابل مشکلات زندگی، غم و شادی ایستادگی می کند.

اگر ازدواج ها مبنای فرهنگی و عقیدتی نداشته باشد ماندگاری ندارد

وی ادامه داد: از آن طرف آمار طلاق هم معضلات فرهنگی را نشان می دهد چراکه اگر ازدواج ها مبنای فرهنگی و عقیدتی نداشته باشد به وضع امروز می افتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگری هویت خانواده ها فرو ریخته است، عنوان داشت: در جامعه ما هم بنیان خانواده ها بر خلاف انتظار ریزش زیادی دارد که مسلم آسیب پذیری از فرهنگ بیگانه است.

عبادی با تأکید بر اینکه اگر ازدواج روی هوا و هوس باشد ماندگاری نداشته و عوارض جبران ناپذیری هم خواهد داشت، بیان داشت: اما وقتی ازدواج ایمانی باشد خودش را مسئول می داند و با ایستادگی مشکلات را پشت سر می گذارد.

هیچ خیراتی بهتر از فرزندان عالم و پاک نیست

وی اضافه کرد: درصد ولادت هم نیز همین گونه است چراکه مهمترین اثر خیری که از یک خانواده باقی می ماند فرزند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حفظ نسل، تربیت، تعلیم و تزکیه را مهمترین پیغام پیامبران دانست و افزود: هیچ خیراتی بهتر از آن نیست از خانواده ای فرزندان عالم و پاک باقی بماند و این از هر خیراتی، خیرات تر است.

عبادی ادامه داد: کارشناسان مسائل اجتماعی نیز تأکید دارند اگر نسل جدید جایگزین نسل فعلی نشود و جامعه پیر شود، آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار