نماینده مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منشور حقوق شهروندی یک گام مثبت و بلند برای تحقق مطالبات بحق مردم است.
کد خبر: ۳۴۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، اردشیر نوریان افزود: مترقی ترین اصول در حقوق شهروندی که همان کرامت انسانی است، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طور دقیق و کامل وجود دارد.
وی تصریح کرد: قانون اساسی به ویژه در اصول مربوط به حقوق شهروندی و حقوق انسانی می تواند نیازهای جامعه ایران اسلامی را برآورده کند.
به گفته وی از این رو حقوق مترقی قانون اساسی باید در قالب قوانین عادی و تفاسیر مربوط به آن و قوانینی که تبدیل به آیین نامه های اجرایی می شود از سوی متولیان اجرایی شود.
وی گفت: تلاش دولت یازدهم در ابلاغ منشور حقوق شهروندی نیز در راستای حقوق مصرح در قانون اساسی است که در قالب منشوری که به آن پایبند است، تدوین شده تا این حقوق را اجرایی کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین این منشور یک گام مثبت برای تحقق حقوق شهروندی و پایبندی اداره جامعه براساس قانون است، قانونی که منبعث از شریعت مقدس اسلامی و مورد تایید و ملت ایران قرار گرفته است.
وی در خصوص ضمانت اجرایی این منشور نیز گفت: این منشور اکنون به شکل یک چارچوب است و باید تبدیل به آیین های اجرایی شود و در این زمینه دولت باید کار بیشتری انجام دهد.
نوریان افزود: تدوین این منشور به منزله این نیست که در کشور قوانینی برای حقوق شهروندی وجود ندارد، بلکه در این زمینه هم در قوه قضاییه و هم در دولت قوانینی وجود دارد، اما در این مساله نگاه دولت به حقوق شهروندی به صورت جامع و کامل تدوین شده است و مقدمات اجرایی و تحقق آن را دولت باید فراهم کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار