رئیس اداره محیط زیست بابل گفت که از هجوم حدود یکهزار شکارچی در روز جمعه به 2 آببندان پرنده خیز این شهرستان جلوگیری شد .
کد خبر: ۳۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 23 December 2016
نعمت الله قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این شکارچیان که با حدود 300 دستگاه خودرو از بامداد امروز خود را به آببندان های ' مرزون آباد ' و ' بصرا ' رسانده بودند تا پرندگان مهاجر را شکار کنند ، با اقدام بموقع یگان حفاظت محیط زیست و همکاران نیروی انتظامی ناکام ماندند .
 
وی توضیح داد : در پی ممنوعیت قرقشکنی و شکار هر نوع پرنده مهاجر به دلیل آنفلوانزای حاد پرندگان و ممنوعیت شکار در استان مازندران ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان از صبح امروز پیش از طلوع آفتاب با همکاری ماموران انتظامی در آب‌بندان‌های بصرا و مرزون آباد حضور یافتند.
 
وی افزود : حدود 300 دستگاه خودرو با جمعیت نزدیک به یک هزار شکارچی در این دو آببندان حضور داشتند ، اما تنها تعدادی از آنان در داخل آب‌ندان مستقر شده بودند که با حضور قایق موتوری و یگان حفاظت و درخواست خارج شدن از آببندان، صحنه را ترک کرده و آرامش در هر دو آببندان پس از مدتی برقرار شد.
قنبری گفت : در این بین 13 قبضه سلاح مجاز و سه قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان توقیف شد و متخلفان با تهیه گزارش تخلف ، به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
حدود 200 آببندان در شهرستان بابل وجود دارد که از این تعداد تنها 10 آببندان بزرگ پرنده خیز است.
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل ، از ابتدای سال جاری تاکنون 110 قبضه سلاح شکاری در این شهرستان از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است که از این تعداد 40 قبضه سلاح غیر مجاز و 70 قبضه دارای مجوز بود.
وی گفت که سلاح شکاری مجاز دارای پروانه در شهرستان بابل حدود چهار هزار قبضه است و هر دفترچه شکار تا سه سال دارای اعتبار است و شکارچیان باید هر ساله پروانه شکار را تعویض کنند.
 
سال گذشته سه هزار پروانه شکار برای شکارچیان متقاضی در بابل صادر شد .
شکارچیانی که دارای پروانه شکار هستند در فصل شکار می توانند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته تعداد مشخصی پرنده شکار کنند.
شکار پرندگان در مازندران از دو هفته پیش به دنبال مشاهده آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان در میان پرندگان مهاجر و طیور بومی ممنوع شد.
مازندران هر سال در فصل پائیز و زمستان میزبان میلیون ها بال پرنده مهاجر است که صدها هزار بال از آنها توسط شکارچیان مجاز و غیرمجاز شکار می شوند .
بر اساس برآوردهای غیر رسمی حدود یکصد هزار شکارچی در فصل شکار در این استان فعال می شوند که فعالیت 80 درصد آنان غیرمجاز است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار