مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی‌های اخیر در تامین آب سدهای بالادست خراسان رضوی موثر بوده است.
کد خبر: ۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 13 May 2015
حجت شایانفر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: میزان خسارت‌های اعلام شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ارتباط با زلزله 5.2 ریشتری شهرستان کاشمر، در مجموع آسیب به 717 واحد مسکونی بوده که از این تعداد 317 واحد شامل 50 واحد رد شهرستان کاشمر و ریوش و 267 مورد مربوط به روستاهای شهرستان کاشمر بوده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین 400 واحد مسکونی در شهرستان تربت حیدریه و روستاهای این شهرستان مورد خسارت واقع شده که 300 مورد مربوط به شهرستان بایگ و 100 واحد مربوط به واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان بوده است.

شایانفر عنوان کرد: برای مقابله با کاهش خسارات وارده هنگام وقوع زلزه، ساخت و سازها باید مقاوم و براساس اصول ایمنی ساخته شود و همچنین شهروندان بیمه حوادث را مدنظر قرار دهند.

وی در زمینه بارندگی‌های اخیر در استان گفت: این سامانه بارشی که در مشهد و بخش‌های شمالی استان از جمله شهرستان‌های کلات، درگز، قوچان فعال بوده، در میزان ذخیره سازی سدهای بالادست همچون سد چهچهه تاثیرات مثبتی داشته است.

شایانفر تاکید کرد: این بارندگی‌های اخیر در تامین آب‌های زیرزمینی به صورت کوتاه مدت تاثیرگذار نخواهد بود، برآورد خسارات سیل و بارندگی اخیر در دست بررسی و اقدام است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله بحران آب با چنین بارندگی‌هایی برطرف نمی‌شود خاطرنشان کرد: برای حل مسئله بحران آب، نیازمند بارش باران به صورت چندین سال متوالی و پشت سرهم هستیم تا تاثیر مناسبی در مسئله حل بحران آب داشته باشد.

شایانفر صرفه جویی آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و شرب را از جمله اقدامات در حل مسئله بحران آب اعلام کرد.

وی با اشاره به دشت مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت دشت مشهد تغییر خاصی نداشته است و 88 میلیون مترمکعب بیلان منفی در این رابطه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار