به همت حوزه هنری استان قم صورت گرفت
سی و ششمین نشست کافه پویا با حضور یاسر محدثی رئیس انجمن پویانمایی استان قم و محمود پورسلطانی دانش آموخته انجمن سینمای جوان در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سی و ششمین نشست کافه پویا با حضور یاسر محدثی رئیس انجمن پویانمایی استان قم و محمود پورسلطانی دانش‌آموخته‌ انجمن سینمای جوان، به نمایش انیمیشن «زوتوپیا» و نقد و بررسی آن اختصاص یافت.

در ابتدای جلسه، حاضران در سالن سوره حوزه هنری قم به تماشای انیمیشن زوتوپیا نشستند. نشست نقد و بررسی انیمیشن «زوتوپیا» با نمایش فیلمی از مراحل صداگذاری و صداپیشگی انیمیشن آغاز شد. در بخش نخست این نشست یاسر محدثی به معرفی نرم افزار جانبی «Bonsai» که در این فیلم کاربرد بسیاری در طراحی موی حیوانات و درختان و ظرفت‌‌های آن داشته، پرداخت.

بخش دوم این نشست به بررسی فرمی و محتوایی انیمیشن «زوتوپیا» توسط محمود پورسلطانی اختصاص یافت. وی در ابتدای سخنانش به وجه تسمیه «زوتوپیا» اشاره کرد و گفت: زوتوپیا از ترکیب دو واژه‌ی «زو» و «اتوپیا» بوجود آمده است و به معنی آرمانشهر حیوانات است.

پورسلطانی در ادامه به سابقه‌ تاریخی و فکری آرمانشهر در تاریخ فلسفه اروپا پرداخت و گفت: زوتوپیا یک اتوپیا و آرمانشهر آمریکایی است نه یک اتوپیای اروپایی. در این فیلم شاهد قصه پردازی آمریکایی هستیم که در آن قهرمان از فشارها عبور می‌گذرد و مشکلات را حل می‌کند. در این فیلم شاهد خوش‌بینی آمریکایی هستیم.

وی در ادامه به بررسی فرمی این اثر پرداخت و گفت: خیلی از دست‌اندرکاران انیمیشن علاقمند هستند که در کارشان به قاب فیلم سینمایی نزدیک شوند. این کار موجب می‌شود که کار عمیق و پر مغز به نظر برسد. در این اثر هم شاهد استفاده از قاب‌های سینمایی هستیم. از تحرک اغراق شده‌ معمول دوربین در فیلم‌های انیمیشنی کم شده و دوربین‌گذاری به شکلی مدیریت شده تا فیلم‌برداری دوربین روی دست القا شود.

محمود پورسلطانی سپس به بررسی روند پیشرفت داستان پرداخت و به تحلیل کارکترهای انیمیشن پرداخت. سی و ششمین نشست کافه پویا در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد. در برنامه آینده‌ این محفل انیمیشن‌های کوتاه اسکار نمایش داده خواهد شد و به بحث گذاشته ‌خواهد شد.   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار