مسئول واحد بازرسی و نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد، گفت : استفاده از گوشت الاغ به صورت غیر مجاز، چند سال پیش در قسمت هایی از حاشیه شهر مشهد رخ داد که واحدهای متخلف توقیف شدند.
کد خبر: ۳۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 12 May 2015
در سال های اخیر موردی برای استفاده از گوشت الاغ در مشهد دیده نشده و شایعاتی که در شبکه های اجتماعی به اطلاع مردم رسیده، مورد تکذیب شبکه دامپزشکی مشهد قرار دارد.
شهرام کرباسی افزود
:
طی سال های اخیر موردی برای استفاده از گوشت الاغ در این شهر دیده نشده و این شایعات در شبکه های اجتماعی به اطلاع مردم رسیده که مورد تکذیب شبکه دامپزشکی مشهد است.

وی در خصوص ورود گوشت بوفالو در بازارهای گوشت مشهد، ادامه داد: گوشت بوفالو یا همان گاو میش وحشی مانند گوشت گاو بوده و تنها فرق آن وجود انگل زیاد در این محصول است، گوشت بوفالو در استرالیا و امریکا تولید شده و ورود آن در ایران انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: این نوع گوشت حتی در سوسیس و کالباس هم به کار نرفته و فقط گوشت های گوساله برزیلی در بازار مشهد در اختیار مردم قرار گرفته، گوشت های موجود تحت نظارت دامپزشکی و مورد تایید بهداشت شهر است.

مسئول واحد بازرسی و نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد، افزود: در سال 93 میزان تولید گوشت قرمز در مشهد 37 میلیون و 140 هزار کیلوگرم و گوشت سفید نیز 79 میلیون و 930 هزار کیلو گرم بوده است، همچنین از 12 هزار واحد متخلف عرضه مواد خام دامی، 35 هزار و 183 کیلو گرم انواع گوشت سفد و قرمز فاسد کشف، ضبط و معدوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار