مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: مجازات حبس برای مسئولان داروخانه هایی که دارو و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق عرضه می کنند، اعمال می شود.
کد خبر: ۳۴۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 08 December 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، سیدمرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: کالاهای قاچاق اثرات مخربی بر وضعیت اقتصاد، بهداشت و فرهنگ جامعه دارد.
وی گفت: اگر داروخانه ای داروی ایرانی عرضه کند اما اسناد و مدارک موجود نباشد و از چرخه معین تهیه نشده باشد تخلف انجام داده و با مسئول آن داروخانه برخورد قانونی صورت می گیرد زیرا به طور قطع این دارو از استاندارد کافی برخوردار نیست.
وی تاکید کرد: خط قرمز ما سلامت جامعه است و با هیچ متخلفی مدارا نخواهیم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برخی کالاها اثرات دراز مدت دارند اما اثر دارو مستقیم و آنی بر روی سلامت مردم است به گونه ای که عرضه یک داروی قاچاق غیر استاندارد می تواند موجب مرگ بیمار شود.
وی ادامه داد: برخی مناطق در سطح شهر به محلی برای عرضه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی غیر قانونی تبدیل شده اند که دستگاه های متولی باید نسبت به ساماندهی این مناطق اقدام کنند.
مدنی فدکی افزود: فعالیت واحدها در این مناطق باید براساس مجوز باشد در غیر این صورت باید از چرخه توزیع خارج شوند.
وی گفت: قانون برای قاچاق کالای سلامت محور مجازات های سنگین از جمله حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است که اگر منجر به فوت یا آسیب بیمار شود قصاص نفس را نیز در بر خواهد داشت.
وی تاکید کرد: نگهداری، حمل و توزیع دارو خارج از شبکه تعیین شده، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار