آشنای سال های طولانی امام/
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله نوری با صدور پیامی، رحلت آیت الله موسوی اردبیلی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۳۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 25 November 2016

به گزارش جماران، وی در این پیام نوشت: درگذشت عالم ربانی، شخصیت بزرگوار و وارسته، فقیه متعهد و مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، ضایعه ای بس بزرگ و تاسف آور برای اهل ایمان، حوزه های علمیه، فرهیختگان و جامعه علمی  ایران بود. 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم بزرگ مردی از تبار صالحان و خادمان اسلام را از دست داد که با ایمانی سترگ و سخت کوشی بسیار، مدارج عالی فقاهت و حکمت و اندیشمندی را به شایستگی طی کرد، افزود: حوزه های علمیه  اینک سوگوار یکی از چهره های درخشان و فقیهان درد آشنای دوران معاصرند که در لباس مسئولیت های سیاسی نیز تصویری صادق، صبور، دلسوز و با اخلاص نزد مردم داشت که فقدان او مصداق ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ است.    

نماینده امام در سپاه پاسداران یادآور شد: در جریان انقلاب اسلامی او از  همراهان وفادار امام خمینی (ره) بود و  پس از پیروزی انقلاب نیز در راه تحقق مصالح ملت و ساماندهی امور مملکت کوشش فراوان کرد. او از معدود چهره های برجسته انقلاب بود که به اعتدال اشتهار و با تدبیر و درایت سعی در تعدیل تندروی ها داشت.

نوری با اشاره به اینکه آیت الله موسوی اردبیلی صادقانه به ناکامی در تحقق برخی اهداف و آرمان های اصلی انقلاب اعتراف و از مردم ایران درخواست گذشت و بخشش کرد و حلالیت طلبید، گفت: پس از رحلت امام او بار دیگر به حوزه بازگشت تا وظیفه اصلی خویش را در تربیت نیروهای نواندیش به انجام برساند.

وی تأکید کرد: او همواره نسبت به حفظ استقلال حوزه و مصون ماندن حریم مرجعیت از دخالت حکومت احساس تعهد می­کرد و خیرخواهانه حاکمان را  از این کار بازمی داشت. با وجود این که مسئولیت رسمی در حکومت نداشت، هیچ گاه از همگامی با مردم بازنایستاد و پشتیبان خواسته های مشروع و بحق آنان از حاکمیت بود.

نوری با بیان اینکه پیشینه فعالیت های ایشان در تاسیس مراکز علمی از مدارس مفید تا دانشگاه مفید و مکتب امیرالمومنین(ع) تعهد کم نظیر ایشان  به اعتلای عملی و فرهنگی ایران و تربیت نخبگان را نشان می دهد، اظهار کرد: او فقیهی زمان شناس و آگاه به زمانه بود که هیچ گاه از توجه بر امور  و مسائل جاری غفلت نمی ورزید و در ادای وظیفه دینی و رسالت اجتماعی و ملی، صادقانه و خاضعانه تلاش می کرد.

وزیر کشور دوران سازندگی و اصلاحات گفت: هوش سرشار سیاسی، تدبیر در انجام تکالیف ملی، میانه روی و حسن رفتار در برخوردهای اجتماعی و سیاسی، قدرت علمی و منطق فائقه آن فقید سعید، از  او  چهره ای ماندگار در تاریخ ایران، مرجعیت و حوزه های علمیه تشیع ترسیم خواهد کرد. 

نوری در پایان پیام خود نوشت: اینجانب فقدان این بزرگمرد عالم فقاهت و سیاست و صداقت را به محضر ملت شریف ایران و همه دردمندان و عالمان وارسته، فضلا، مدرسان و اساتید، جامعه روشن ضمیر و تربیت یافتگان مدارس و دانشگاه مفید بویژه خانواده مکرم و فرزندان برومند و فرهیخته و داغدار ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و برای روح مطهر و منور ایشان رحمت واسعه الهی خواهانم.

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار