تابناک: علي قاسم‌زاده گفت: جاذبه‌های اصفهان و شرایط اقلیمی حاکم بر آن باعث شده تا این شهر در هر رقابتی که کاندیدا می‌شود، تمام نظرات را به خود معطوف کند.
کد خبر: ۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 10 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معاون فرهنگي اجتماعی شهردار اصفهان امروز (یکشنبه) در نشست خبری دومین دوره مسابقات ورزشی بین المللی جانبازان و معلولان شهرهای خواهر خوانده اصفهان، اظهارکرد: اصفهان به شدت استعداد و پتانسیل تبدیل شدن به قطب ورزشی را دارد. با توجه به جاذبه‌های تاریخی اصفهان در هر رقابتی که کاندیدا می‌شویم، این جذابیت‌ها، نظرها را چه در سطح ملی و چه منطقه‌ای به اصفهان معطوف کرده است.

معاون فرهنگي اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه در برخی رشته‌ها ظرفیت‌هایی داریم که پیش نیاز قطب ورزشی شدن است، گفت: اصفهان زمانی می‌تواند به سمت ميزباني تیم‌های ورزشی برود که پیش نیاز اصلی آن را دارا باشد و آن این است که بتواند در اصفهان بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کند. به طور مثال در رشته فوتبال این پتانسیل وجود دارد که تیم‌ها بتوانند بازی‌های خوبی را برگزار کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برای تبدیل به قطب ورزشی قطعاً نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم، اضافه‌کرد: در رأس تمام زیرساخت‌های ورزشی اصفهان، ورزشگاه نقش جهان است و در کنار آن ایجاد کمپ‌هایی که با امکانات خوب ورزشی، داشتن هتل و اقامتگاه‌های مناسب بتوان بهترین میزبانی را داشته باشيم. به طور مثال در شهر اصفهان ورزشگاه کردآباد و مجموعه پلي اکریل دارای امکانات مناسبی است. البته اگر در کنار ورزشگاه کردآباد هتلی ساخته شود، به یک کمپینگ خوب تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری چنین مراسمي، هم ورزش و هم اقتصاد استان رشد خواهد کرد، گفت: اگر در کنار شهرداری سازمان ورزش نیز حضور داشته باشد، می توان در بازه زمانی پنج ساله امکانات مطلوبی فراهم کرد و در بازه دو ساله نیز جذابیت‌هایی ایجاد کرد تا قطب بزرگ ورزشی را در اصفهان سامان دهیم.

معاون فرهنگي اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه این جشنواره دومین جشنواره خواهرخوانده‌های اصفهان است که می‌توان اصفهان را به عنوان برند در ورزش مطرح کند، اظهار امیدواری ‌کرد: بتوانیم کار را فراتر انجام داده تا در رنکینگ جهانی جایی باز کرده و این جشنواره را به جشنواره‌ای جهانی تبدیل کنیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: اصفهان در حوزه مدیریتی چیزی کم ندارد، گواه این ادعا نیز مراسم سال گذشته است که تمام تیم‌ها با رضایت اصفهان را ترک کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار