مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع 25 سالن مدیریت بحران که برای استان در نظر گرفته شده، 14 سالن در شهرستان های مختلف همچنان ناتمام است.
کد خبر: ۳۲۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 10 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت علی شایانفر در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن اظهار کرد: تنها 11 سالن مدیریت که مربوط به شهر مشهد است توسط شهرداری این شهر تکمیل و راه اندازی شده اما با وجود تعیین 70 میلیارد ریال برای تکمیل سالن های نیمه تمام شهرستان ها، متاسفانه اعتباری تخصیص نیافت.
وی با اشاره به حادثه خیزی بردسکن و نیاز مبرم این شهرستان به سالن مدیریت بحران، این منطقه را اولویت نخست استان برای تکمیل و تجهیز ساختمان سالن مدیریت بحران عنوان کرد.
وی از وقوع 95 حادثه طبیعی از ابتدای امسال در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: از این حوادث، سیل با 75 مورد، بیشترین فراوانی را در میان حوادث وقوع یافته در استان را داشته است.
شایانفر خسارات وارده ناشی از این حوادث را چهار هزار و 610 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا کنون هیچ رقمی برای جبران خسارات مزبور به استان تخصیص پیدا نکرده است.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی اعتبارات سال قبل حوزه مدیریت بحران استان را نیز هزار و 340 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 80 درصد از این رقم با توجه به بحران کم آبی در استان به این حوزه اختصاص پیدا کرد که تنها 24 درصد آن محقق شد.
وی با اشاره به مشکل قطع گاز و یا افت فشار آن در زمستان های گذشته در شهرستان های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد گفت: نشستی در این خصوص با فرمانداران این شهرستان ها برگزار و تدابیر لازم اتخاذ شده تا نگرانی برای مردم این منطقه در این خصوص باقی نماند.
وی اظهار کرد: البته بنا بر پیش بینی های هواشناسی آنچنان سرمای مداومی در زمستان امسال در استان نخواهیم داشت اما تدابیر لازم در خصوص گاز منطقه دیده شده که در صورت نیاز، برای جلوگیری از افت فشار و یا قطع احتمالی گاز عملی خواهد شد.
فرماندار بردسکن نیز در این نشست، یکی از خواسته های اصلی شهرستان را با توجه به لرزه خیزی منطقه ایجاد یک پست امداد و نجات هوایی و ساخت انبار امدادی در شهرستان عنوان کرد.
برات علی نیا افزود: 600 مترمربع زمین مورد نیاز برای ساخت انبار امدادی در مجموعه هلال احمر فراهم شده که برای تکمیل آن پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار