دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران گفت: تور مجازی بازدید از نمایشگاه ناشران ایران در نیشابور با استفاده از متخصصان بومی این شهر تاریخی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۲۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، عباس کرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیر پورعظیما متخصص نیشابوری و کارشناس ارشد محیط‌زیست و مدرس حوزه واقعیت مجازی با استفاده از دوربین 360 درجه توانسته است بازدید مجازی از نمایشگاه کتاب نیشابور در رایانه‌های شخصی و گوشی‌های همراه را مهیا کند.

وی ادامه داد: غرفه‌ها و سالن‌های هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور به‌صورت کروی تصویربرداری شده و تبدیل به محتوای قابل‌اجرا روی رایانه‌های شخصی و گوشی‌های همراه است.

دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران خاطرنشان کرد: فناوری واقعیت مجازی که از ابتدای سال 2016 در صدر اخبار جهان قرارگرفته است اینک در هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور قابل‌مشاهده است.

سرپرست اداره ارشاد نیشابور تصریح کرد: دوربین کروی ریکوتتا ساخت ژاپن باکیفیت بالای تصویربرداری، جایگزین استفاده از چندین دوربین معمولی شده و به تماشاگر این امکان را می‌دهد که در میان غرفه‌ها و سالن‌های نمایشگاه حرکت نماید.

وی عنوان کرد: باکمی هزینه و تهیه یک قاب واقعیت مجازی برای گوشی‌های هوشمند دارای ژیروسکوپ، تنها با حرکت سر می‌توان به‌صورت واقعیت مجازی از نمایشگاه دیدن نمود، این امکان احساس حضور در محل را افزایش خواهد داد.

کرخی تصریح کرد: فناوری واقعیت مجازی هم‌اکنون توان بالقوه خود را در عرصه نظامی، آموزشی، پزشکی، سرگرمی و... نشان داده است و تا سال 2025 که بلوغ این فناوری خواهد بود به بخش جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل خواهد شد.

دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گفت: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران تا 21 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خیام واقع در جاده باغرود نیشابور ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار