از مدیریت بحران توسط استاندار تا قایقرانی در خیابانهای مشهد
رگبار و سیلاب و طوفان شدید پنجشنبه شب در مشهد اخبار و حواشی ویژه‌ای داشت که متاسفانه کمتر در رسانه‌ها منعکس شد.از آبگرفتگی بسیاری از خانه‌های مردم تا مدیریت بحران توسط شخص استاندار خراسان رضوی...
کد خبر: ۳۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 08 May 2015
اخبار و حاشیه‌های تابناک از رگبار و سیل مشهد

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، در پی بارش های سیل آسای شب گذشته در شهر مشهد 149 مورد حادثه در سطح شهر رخ داد که به گفته مدیر عامل آتش نشانی مشهد، از این تعداد ۱۲۶ مورد مربوط به آبگرفتگی معابر، منازل و اماکن تجاری بود.
همچنین بیشترین حوادث و آبگرفتگی معابر را در خیابان های امام خمینی (ره)، چمن، سیدی، طلاب، تقی آباد، بهار، امامت و صیاد شیرازی شاهد بودیم.
  • قطع برق در شش نقطعه اصلی مشهد و نیز شاندیز اتفاق ناگواری بود که رخ داد به طوریکه برخی مناطق قطع شد مانند خیابان بهار و میدان برق ، بلوار فرهنگ و دانشجو ، بلوار صبا ، شهید رستمی ، منطقه چهنو و شیرودی ،طلاب و ...
  • آب گرفتگی شدید و جاری شدن سیلاب در برخی میدان های اصلی و زیر پل های مشهد بسیار جدی بود از میدان جهاد که باعث تصادف شدید یک پژو شد تا میدان راه آهن و زیر پل امام حسین (ع) تا میدان عدل خمینی که دو قدمی ساختمان شورای شهر و شهرداری منطقه 8 است.
  • حدود ساعت یک و 30 دقیقه سحر امروز جمعه ، علیرضا رشیدیان ، استاندار خراسان رضوی شخصا به ستاد مدیریت بحران استان آمده تا به رصد اوضاع و تدبیر در بحران مددرسانی کند برای امداد بهتر به گرفتاران.
  • تخریب یک منزل قدیمی در خیابان سرشور 3 که منجر به ریزش آوار بر روی یک مسافرخانه جوارش شده بود نیز از جمله حوادث سخت دیشب بود که با حضور نیروهای آتش نشانی دستور تخلیه صادر شد.
  • محدوده گود هنرمند در منطقه 5 مشهد حوالی خیابان میرزا کوچک خان هم خانه ها به شدت در محاصره آب است یا به قول مشهدی ها آب افتاده ! که البته نیروهای شهرداری مدعی اند این منازل بدون مجوز ساخته شده اند که توجیه نمی شود برای اینکه به فکر آنها نباشیم و کمکشان نکنند و شکر خدا مشکل رفع می شود.
اخبار و حاشیه‌های تابناک از رگبار و سیل مشهد
  • در محدوده خیابان شهید شیرودی مشهد برخی کوچه ها تا بیش از یک متر آب دارد و به لوازم زندگی مردم آسیب های زیادی رسیده است.
  • تعداد زیادی درخت در مشهد شکسته که قطع تعدادی از این درختهای اکسیژن ساز شهر در حوالی خیابان شهید رستمی تبعات و خسارات دیگری هم به بار آورده است مانند آسیب به سه خودروی پژو ، آردی و پراید ... البته برخی اهالی می گویند عملیات حفاری آب و فاضلاب باعث سست شدن وضعیت پیاده رو ها و درآمدن ریشه درختها از زمین شده است.
  • در روستای پاوا واقع در انتهای شهید آوینی ، سه نفر دامدار در سیل محاصره شده اند که عملیات و جانفشانی نیروهای آتش نشانی آنها را نجات می دهد. در همین روستا هشت گاو و تعدادی گوسفند و حتی سگ گله را آب برده است.
  • یک پدر و پسر در یک طویله ( گاش ) بین جریان آب پاو و کشف رود محاصره شده اند که ابتدا قرار می شود برای کمکشان بالگرد هلال احمر اعزام شود که بعدها از راههای دیگر به آنها امدادرسانی می شود تا صبح نجات پیدا کنند.
  • دو دستگاه موتور پمپ شهرداری منطقه 5 در حادثه عمل نمی کند !؟ که البته جور آنها را موتور پمپهای آتش نشانی میکشند که البته گویا تعدادی از موتورهای آتش نشانی از کار زیاد دیشب سوخته است.
  • افتادن ماشین در کال در محدوده شهرک مهرگان نیز از جمله اتفاقات امروز جمعه بود که بخیر می گذرد ظاهرا...
  • سازمان هواشناسی خراسان رضوی که طوفان را پیش بینی نکرده بود اعلام می کند با بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی طی ۷۲ ساعت آینده با استقرار جوی ناپایدار بر روی استان رشد ابر، گاهی وزش باد نسبتا شدید  تا شدید، در برخی ساعات  رگبار باران  توام با رعدو برق  و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود و نیز آسمان استان تا روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد نسبتا شدید می باشد.
اخبار و حاشیه‌های تابناک از رگبار و سیل مشهد
  • قایق سواری چند جوان مشهدی سوژه جالبی برای یک عکاس مشهدی می شود که عکسش در سایتها و شبکه های اجتماعی انتشار زیادی بیابد.
اخبار و حاشیه‌های تابناک از رگبار و سیل مشهد
  •  سالهاست بحران آبگرفتگی معابر و میادین مشهد همه ساله وجود دارد که در سال 1390 نیز شهردار آن وقت مشهد، وعده حل این مشکل را داده بود اما همچنان این مساله لاینحل باقی مانده و سیل و آبگرفتگی خیابان ها و معابر مشهد در شب گذشته نیز موضوع بحث و جدل هواداران شهردار سابق و  مدافعان و هم پیمانان شهردار فعلی شد که هریک دیگری را مقصر بداند! درحالیکه با وجود تغییرات در شورای شهر و شهردار جدید، معاون خدمات شهری آن دوران شهرداری همچنان عهده دار این جایگاه در شهرداری مشهد است و در این بخش ثبات مدیریتی را در فصول مختلف شاهدیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار