سیلاب و طوفان پیش بینی نشده 149 حادثه بر جا گذاشت
تغییر ناگهانی هوا و رگبار و سیلاب شدید در مشهد دیشب در حالی در مشهد بوقوع پیوست که هیچ هشدار عمومی به مردم داده نشده بود و نتیجه آن وقوع 149 حادثه سخت در این شهر شد.
کد خبر: ۳۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 08 May 2015
رگبار و بارندگی سیل‌آسا در مشهد و هشداری که به مردم داده نشد!

به گزارش تابناک از خراسان رضوی،با توجه به خسارات گسترده دیشب مشهد حداقل انتظار مردم از رسانه های شهر مطالبه گری از مسئولین در مورد عدم اطلاع رسانی عمومی برای سیلاب و طوفان گسترده دیشب بود که چرا به مردم اطلاع رسانی نشد؟!

بارندگی شدید شب جمعه مشهد مقدس که گویا فقط در یکساعت تا 15 میلی متر بارندگی داشته و طوفانی که تا سرعت 90 کیومتر هم ثبت شده آیا هشدار عمومی نمی طلبید ؟!

بنابراین گزارش در روز گذشته مرکز فرماندهی (125) مشهد، پاسخگویی به 4 هزار و 700 تماس تلفنی و انجام ۱۸۴ عملیات داشته که ۱۴۹ مورد از حوادث از طریق تماس تلفنی اعلام شده بوده است .

بیشترین علل حوادث ناشی از آب افتادگی (126 مورد)، سقوط درخت بر روی خودرو (19 مورد)، سقوط داربست (3مورد)، ریزش آوار (یک مورد)بود.

این گزارش حاکیست، بیشترین وقایع فوق در محدوده خیابان‌های سیدی، طلاب، چمن، امام خمینی (ره)، تقی‌آباد، بهار، امامت و صیاد شیرازی مشهد بوده است

و اما آیا تشکیلات مدیریت بحران استان نمی بایست این هشدار را به صورت عمومی و نه صرفا به نهادهای مرتبط منتشر می ساخت و ساز و کارهای متناسب تری فراهم می کرد؛ هرچند که بواقع بنا به ادعای برخی مدیران بحران استان، اطلاعیه سازمان هواشناسی استان که فاقد رادارهای پیشرفته هستند، شدت این واقعه را در این حد نشان نمی داده و طوفان و باد شدید هم که کلا پیش بینی نشده است.

و اما اطلاعیه هواشناسی برای چند روز آخر هفته مشهد به شرح زیر بود:

نقشه‌ها و مدل‌هاي هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز به استان خراسان رضوی می باشد، طبق محاسبات انجام شده ورود این سیستم بطور متناوب تا اوایل هفته آتی موجب افزایش ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بارش های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

·         امروز چهارشنبه ( 16/02/94 ) بیشترین حجم بارش ها در نیمه شمالی مخصوصا نوار شمالی استان پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی در این ناحیه از استان دور از انتظار نیست.

·         فردا پنج شنبه ( 17/02/94 ) با گسترش و تقویت این سیستم، حجم بارش ها در غالب نقاط استان افزایش یافته، لذا احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در سطح استان مخصوصا در نیمه شمالی وجود دارد.

·         طی فعالیت این سامانه به ویژه روز جمعه هفته جاری وزش باد در سطح استان نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود .

·         با توجه به فعال بودن این سیستم اطلاعات تکمیلی و تغییرات احتمالی در بولتن ها و اطلاعیه های بعدی به استحضار خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار