مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از اختصاص 270 هکتار از مزارع مستعد استان به کشت گیاهان دارویی در فصل پاییز خبر داد و گفت: 200 هکتار از این مزارع طی سه سال گذشته توسعه پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۲۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 06 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، ابراهیم شیرانی شناسایی و برداشت 130 گونه گیاهان دارویی در استان را یادآورشد و افزود: از این تعداد 70 گونه انحصاری است.
وی با اشاره به کشت 20 گونه گیاه دارویی پرمصرف و مطرح در استان گفت: آویشن، کرفس، گل گاوزبان، موسیر، مرزه و کدوکاغذی از عمده گیاهان انحصاری منطقه است.
وی زمینه ایجاد شغل فصلی برای یکهزار و 80 نفر در زمان کاشت و برداشت داروهای گیاهی استان را یادآورشد و افزود: به طور متوسط هر هکتار کشت 4 نفر اشتغالزایی دارد.
مدیرامور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از ارسال بخش زیادی از گیاهان دارویی تولید منطقه به استان های همجوار خبر داد و گفت: شهرستان های بن، کیار و شهرکرد بیشترین مزارع پرورش و تولید گیاهان دارویی استان را دارند.
شیرانی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به ویژگی های زیست محیطی و تنوع آب و هوایی چهارمحال و بختیاری از اولویت هایی این سازمان است.
چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت با قرارگرفتن در سرچشمه رودهای پرآب و دائمی کارون و زاینده رود و داشتن آب وهوای مطلوب و خاک مناسب مستعد رویش گیاهان دارویی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار