رئیس انجمن اپتومتری خراسان رضوی از برگزاری پانزدهمین کنگره اپتومتری به میزبانی مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 08 May 2015
عباس عظیمی در نشست خبری در محل انجمن اپتومتری خراسان بیان کرد: پانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان رضوی از ۲۴ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مشهد جایگاه اول در تحقیقات شیوع عیوب انکساری در دنیا را دارد بیان کرد: پانزدهمین کنگره اپتومتری با موضوع سندرم بینایی با افزایش توان فنی و کلینیکی اپتومتریست ها و چشم پزشکان برگزار می شود.

وی رویکرد اصلی این کنگره را بررسی علل و راه های مبارزه با سندروم بینایی چشم در اثر استفاده از رایانه عنوان کرد.

عظیمی تصریح کرد :رشد روز افزون تکنولوژی علاوه بر داشتن مزایای زیاد معایب و مشکلاتی را نیز به دنبال دارد که یکی از این مشکلات ایجاد مشکلات بینایی در اثر استفاده بیش از حد و غیر اصولی از رایانه است که به سندروم بینایی کامپیوتر مشهور است.

رئیس علمی پانزدهمین کنگره علمی اپتومتری خراسان رضوی با اشاره به بخش های مختلف کنگره بیان کرد: در این کنگره علاوه بر ارایه جدیدترین مقالات رسیده به همایش جدیدترین اختراعات و ابتکارات این حوزه نیز ارایه و از مخترعان آنها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس انجمن اپتومتری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن در این کنگره اظهارکرد: شرکت کنندگان در این کنگره ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فنی به بیان مشکلات صنفی پرداخته و با تبادل نظر با سایر همکاران در راستای رفع آنها خواهند کوشید.

وی یادآور شد: این کنگره با همکاری دانشکده علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی، انجمن علمی اپتومتری ایران، انجمن چشم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات علوم انکساری و مرکز تتحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار میشود.

عظیمی با اشاره به برخی از فعالیت های انجمن مانند طرح غربالگری گفت: خراسان رضوی قطب اپتومتری ایران است وحتی در حوزه شیوع عیوب انکساری مشهد جایگاه اول را در دنیا دارد.

ارایه ۸۰ مقاله به کنگره

دبیر علمی پانزدهمین کنگره علمی اپتومتری خراسان رضوی نیز گفت: تعداد۸۰ مقاله به دبیرخانه رسیده که ۴۰ مقاله مورد قبول واقع شده و به صورت قرائت و پوستر در کنگره ارایه می شود.

آسیه احصایی بیان کرد: در حاشیه این کنگره یک شرکت انگلیسی جدیدترین یافته های خود را در حوره لنزهای تماسی در قالب یک کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان ارایه خواهد کرد.

وی عنوان کرد : با توجه به تحقیقات صورت گرفته افزایش ضریب استفاده از رایانه احتمال ابتلا به سندروم رایانه را بیشتر کرده و آگاهی وافزایش دانش چشم پزشکان و اپتومتریست ها از روش های درمان این بیماری ضرورت برگزاری این کنگره را بیش از پیش نمایان می کند.

احصایی در پایان بیان کرد :شعار این کنگره برخواسته از شعار معروف ۲۰-۲۰-۲۰ است که بیان می کند به ازای ۲۰ دقیقه استفاده از رایانه ۲۰ ثانیه به جایی دورتر در فاصله ۲۰ متری نگاه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار