گروه های سرودی از مساجد مختلف مشهد در رده ی نوجوانان سرودهای انقلابی اوایل انقلاب را می خواندند.خیلی زیبا،جذاب،هماهنگ و روح انگیز بود...
کد خبر: ۳۲۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 05 November 2016
شاید خیلی از کسانی که با منش و سلوک انقلابی و مبارزات جبهه فرهنگی آقای وحید جلیلی آشنا بودند، وقتی خبر  انتسابشان به معاونت فرهنگی شهرداری مشهد مقدس را شنیدند حیران و کنجکاو شدند، که مشی ایشان تاکنون بر فعالیت آزاد فرهنگی و رسانه ای نقلابی بوده است و بعید بود چنین پیشنهادی را بپذیرند،این حقیر احساسم بر این بود که رفتن آقای جلیلی به شهرداری حتماَ ناظر به نیازها و ضرورت هاییست که بعدها مشخص خواهد شد.
 
۱۳ آبان را توفیق شد مشهد باشم‌.حرکتی بدیع توجهم را جلب کرد و ناخودآگاه بدون اینکه اطلاعی داشته باشم،حدس زدم این کارِ جالب وابتکار انقلابی ریشه در نگاه جلیلی دارد.
 
گروه های سرودی از مساجد مختلف مشهد در رده ی نوجوانان سرودهای انقلابی  اوایل انقلاب را می خواندند.خیلی زیبا،جذاب،هماهنگ و روح انگیز بود.خبرنگاران و عکاسان رسانه ها بهترین سوژه را پیدا کردند.
 
با یکی از دوستان که مسئول این حرکت ‌ و از مدیران زیرمجموعه ی معاونت فرهنگی شهرداری بودند گفتگویی داشتم، ایشان گفتند این برنامه تحت طرح کلی « مسجدی ها» ست  که شامل چهار بخش:
 
هنرهای تصویری و‌نمایشی
هنرهای تجسمی
سرود و نوا
تاریخ شفاهی، می باشد.
 
هندسه ی کلی حاکم بر این طرح در راستای مردمی کردن فرهنگ و کاهش تصدی گری دولتی و سیستمی و رشد استعدادهای مردمی  در این چرخه است‌.
نقش مدیر مبتکر،خوش فکر وانقلابی در سیستم می تواند منشأ و سرآغاز حرکت های بزرگ مردمی در جمهوری ‌اسلامی باشد.
طرح « مسجدی ها»و ثبت « تاریخ شفاهی انقلاب» در خراسان نمونه هایی از حضور مدیری انقلابی و عدالتخواه در سیستم اجراییست.

پروژه ها و هزینه های زیادی دشمنان انقلاب وملت برای حذف حافظه ی  تاریخی ملت به کار بستند که چنین ابتکاراتی بهترین راه تقابل است.
امروز بازتولید آرمان هاوتاریخ انقلاب در قالب های گوناگون هنری یک ضرورت قطعیست.

مسجد از صدر اسلام تاکنون مرکز مهندسی تمام نیازهای انقلاب های اسلامی بوده است، تلاش دشمنان در بیرون و کج فهمی انجمن حجتیه ای ها و تشیع انگلیسی و جریان های روشنفکری درجهت سکولاریزه کردن مذهب و تبدیل مسجد فعال انقلابی سیاسی به عبادتکده ای فردی،با وجود طرح « مسجدی ها» خنثی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار