از 8 آبان ماه روی صحنه می رود
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد گفت: تئاتر عروسکی «سرباز حسین» با موضوع زندگیِ خانواده رزمندگان مدافعان حرم با تلفیق پرده خوانی دیجیتال از 8 آبان ماه در این فرهنگسرا برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 29 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین جمال زاده بیان کرد: تئاتر عروسکی «سرباز حسین» هم به لحاظ موضوعی و هم از منظر ارائه، تئاتری متفاوت است. این تئاتر عروسکی با پرده‌خوانی دیجیتال تلفیق شده است.
وی افزود: «سرباز حسین»  با شیوه‌ای جذاب روی صحنه می رود  ودرواقع هر اجرا شامل  تلفیقی  از تئاتر عروسکی و پرده‌خوانی دیجیتال بوده که همراه با روایتگری است؛ این تئاتر کاری بین تئاتر دیجیتال و تئاتر انسانی است و همین موضوع به جذابیت کار اضافه می کند. علاوه بر اینکه پرده‌خوانی به موضوع مسیر حرکت کاروان امام حسین از مدینه تا کربلا اختصاص دارد. در واقع این تئاتر دو موضوع مدافعان حرم و قیام امام حسین(ع) را بسیار ظریف و دقیق به هم پیوند می زند.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد ادامه داد: «سرباز حسین» با موضوع مشکلات و سختی‌های زندگیِ خانواده رزمندگان مدافع حرم ، سعی  می کند به مخاطب خود این پیام را منتقل نماید که در هر سنی می‌توان حسینی بود، حسینی زیست و حسینی مبارزه کرد.
جمال زاده  با بیان اینکه شیوه تئاتر و هنر برای انتقال مفاهیم بزرگ ایثارو از خود گذشتگی و فداکاری در گروه سنی  کودک و نوجوانان بیشترین تاثیر گذاری را دارد، اضافه داشت:  یکی از اهداف برگزاری تئاتر «سرباز حسین» این است که  کودک و نوجوان  علاوه بر درک جذابیت اثرو احساس لذت، مفهوم و محتوی را نیز به صورت غیر مستقیم دریافت کند. وی گفت: این رویکرد برنامه‌های فرهنگی در فرهنگسرای قرآن و عترت است که بتوانیم در کنار جذابیت‌های بصری و تکنیکی، محتوا و پیام‌های اثرگذار را درسطوح مختلف  به مخاطبین منتقل کنیم.
  وی  با اشاره به ثبت نام گروه‌های متقاضی برای تماشای این تئاتر گفت: اجرای «سرباز حسین» با هماهنگی قبلی با گروه‌های ثبت‌نام شده  انجام می ‌پذیرد .مهدکودک‌ها تا کنون استقبال بیشتری از این طرح داشتند وبیشترین گروه‌های ثبت‌نامی را به خوداختصاص داده‌اند.
جمال زاده افزود: مدارس، مهدکودک‌ها، تشکلها و مساجد  متقاضی می ‌توانند برای رزرو با شماره تلفن 37429228تماس گرفته و جهت حضور، هماهنگی های لازم را انجام دهند.
مدیر فرهنگسرای قران و عترت تصریح داشت : پل ارتباطی برای رزو این تئاتر عروسکی  تماس با شماره تلفن اعلام شده و یا حضور در فرهنگسرای قرآن و عترت است و اجراها در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا با ظرفیت پذیرش 300 نفر در هر اجرا است.
وی با اشاره به اطلاع‌رسانی مستقیم به مدارس، مراکز فرهنگی و مهدکودک‌های سطح شهر ، گفت: با توجه به حجم تقاضاها  فعلا برای 20 اجرا برنامه ریزی کرده‌ایم؛ البته این آمادگی وجود دارد که در صورت استقبال مخاطبان،  تعداد اجراها را افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار