سخنان سخیف فرماندار
بعد از اتمام جنگ بودند و هستند کسانیکه از گذشته خود پشیمان گشتند و رفتار آن زمان خود را سخیف شمردند.این یعنی عدم اعتقاد قلبی به آنچه که کرده بودند
کد خبر: ۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ 06 February 2015

تابناک ارومیه ،رفتارهای انسانی بسیار پیچیده و غیر قابل پیش بینی است .به همین دلیل گفته میشود علوم انسانی یکی از پیچیده ترین علوم دنیاست.

انسانها قادرند با توجه به آنچه مصلحت اندیشی و یا هر نام دیگری که اسم میگذارند نسبت به عقاید،تفکرات،ارزشها و باورداشتهای خود تجدید نظر کرده و تغییر رویه بدهند.

بنابه همین رفتارهای انسانی هیچ لزومی ندارد که فردی تا آخر در یک اعتقاد و یک باور داشت خاصی باقی بماند مگر به واسطه ایمان قلبی که بدان عقاید پیدا کرده است.ما انسانها گاها در مقاطعی کارهایی انجام میدهیم که شاید در زمانی دیگر نسبت به آن کارها با شک و تردید نگاه کنیم و گاها تمامی آن کارها را زیر سوال برده و از تکرار آن کارها جلوگیری میکنیم.

خداوند در قرآن در آیه 14 سوره حجرات در مقابل کسانیکه مدعی ایمان آوردن هستند می فرماید : ای پیامبر به آنان که مدعی ایمان آوردن هستند بگو ،بجای ایمان آوردن بگویند اسلام آورده ایم.

یعنی اینکه برای ماندگاری یک اعتقاد ،یک ارزش و یک باورداشت لازم است آن اعتقاد،باورداشت و ارزش، قلبا پذیرفته شود ،نه به ظاهر و زبان.

بعد از اتمام جنگ بودند و هستند کسانیکه از گذشته خود پشیمان گشتند و رفتار آن زمان خود را سخیف شمردند.این یعنی عدم اعتقاد قلبی به آنچه که کرده بودند.برخی بودند که در جنگ شرکت کردند در بین رزمندگان پاک و با غیرت حضور داشتند اما همچنان شک و دو دلی در قلب آنان موج میزد .انان زیاد خود را درگیر مسائل جنگ نمیکردند و سعی در کنار ماندن از معرکه مستقیم جنگ بودند.

همان افراد اکنون با مغلوب شدن در مقابل شک و تردیدهایشان نوایی دیگر می نوازند. نه تنها عملکرد خود بلکه  ،دیگران را زیر سوال میبرند و با دید تمسخر به آنها مینگرند.تنها مزیتی که دارند این است چون خود در جنگ حضور داشتند با چه کیفیتی بماند- همیشه مدعی و با ریا هستند.اینان هر آینه از عملکرد گذشته خود بعنوان حربه در مقابل باور داشت غالب خود یعنی بی اعتقادی به اصل دفاع و جنگ بهره جستند و خود را در پشت کار خود قرار دادند و دیگران را از اظهار نظر برحذر داشتند.

اما کیست که نداند آن روزها چه بر ملت ایران گذشت ؟این جوانان پاک سرشت چه ها کردند و چه رشادتها با جان و تن خود که نکردند.و این بر همگان اشکار است که اگر نبود غیرت و جوانمردی این جوانان اکنون ایرانی در بین نبود .

آقای فرماندار ،شما یقینا با حرفهایتان قصد توهین و کوچک شمردن شهامت و شهادت فرزندان این مرز و بوم را داشتید و این در پس زمینه فکری شما قرار دارد فقط اشتباه کرده اید و این پس زمینه را در جمع آشکار ساخته اید.آقای فرماندار باور کنید شما با این سخنان خود مدیون کسانی شدید که در لیاقت،شجاعت،مدیریت ،درک و اعتقاد نه تنها شما از بسیاری از مردان حال جلوتر بودند.که اگر آنها به شهادت نمیرسیدند قطعا آن میز و صندلی با آن عنوان کذایی نصیب شما نمیشد.

آقای فرماندار سوای معرفت و دین و دینداری شما به مبارزان ملی و میهنی و غیور مردانی که حافظان ناموس و کشورمان بودند توهین کرده و با تحقیر از آنها یاد کرده اید .

آقای فرماندار اشتباه کرده اید، اشتباه .تنها راه جبران آن استعفاء و عذر خواهی در مقابل دوربینهایی که میخواهند عرق شرم شما را در مقابل چشمان همیشه منتظر مادران،فرزندان و پدران بکشاند.

گفتنی است که اخیرا فرماندار تکاب در حضور برخی مسئولین این شهرستان و برخی شهروندان رسما به شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس توهین کرده و آنها را شهید ندانسته اند و گرفتن سهمیه و برخی امتیازات را توسط خانواده های شهداء را بصورت بسیار بدی مطرح نموده اند.که این موضوع با موضع گیری برخی مسئولین استانی و مردم غیور استان مواجه گشته است.

البته ایشان نیز در چند نوبت خواستند با عذر خواهی فضا را کمی تلطیف کنند.اما این عذر خواهی نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار