دبیرکل مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی گفت: صدای جوانان مسلمان به گوش جهانیان نمی‌رسد بنابراین رساندن صدای مسلمانان به جهانیان مهم‌ترین هدف چهارمین اجلاسیه شبیه‌سازی‌‌شده جوانان کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۱۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 24 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، علم‌الدین مهدی‌اف در چهارمین اجلاسیه جوانان کشورهای اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان سپهر با اشاره به چالش‌ها و مشکلات جامعه مسلمان امروز اظهار داشت: این امر سبب ایجاد ناامیدی و یاس در میان جوانان مسلمان شده که در نتیجه سبب ایجاد تضادهای فکری و نفاق میان آنها می‌شود.

وی این امر را از جمله عواقب طبیعی جهانی‌شدن دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت فعالیت جوانان در رفع مشکلات مذکور در سطح جهانی، به نظر می‌رسید صدای جوانان مسلمان به گوش جهانیان نمی‌رسد بنابراین رساندن صدای مسلمانان به جهانیان مهم‌ترین هدف چهارمین اجلاسیه شبیه‌سازی‌‌شده جوانان کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.

دبیر‌کل مجمع جوانان سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به اولویت‌های این سازمان در رفع مشکلات جامعه مسلمانان در جهان گفت: مقابله با اسلام هراسی، افزایش مقاومت بین‌المللی جوانان و نظم دادن آن همراه با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان جوانان فعال با استفاده از فرم‌های آموزشی رسمی و غیررسمی از جمله این اولویت‌ها محسوب می‌شود.

مهدی‌اف بیان کرد: مدل‌سازی همکاری بین‌المللی را می تون ابزار مؤثری برای عملی شدن این اهداف دانست و برنامه‌های این اجلاسیه نیز با محوریت اتحاد مسلمانان و رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی مدل شبیه‌سازی‌شده این اجلاسیه را فرصتی هوشمندانه برای ارتقای تصویر مثبت از جهان اسلام در نظام بین‌الملل همراه با تلاشی برای مقابله با اسلام هراسی برشمرد و افزود: این اجلاس درصدد همکاری جوانان و دانشگاه‌های مختلف با محوریت گسترش برای نشر فکری در جهان است.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار