مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران:
این مسئول در ادامه با اعلام اینکه از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم تا اگر پروانه داروخانه هم صادر نمی کنند سنگ اندازی هم نکنند تصریح کرد:جمعیت هلال احمر مازندران ظرفیت راه اندازی یک داروخانه دیگر را هم دارد.
کد خبر: ۳۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 06 May 2015
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با این جمعیت جهت صدور پروانه داروخانه هلال احمر مازندران خبر داد.
به گزارش خبرنگار تابناک در ساری؛ مهدی ولی پور عصر روز گذشته در نشست خبری که بمناسبت فرا رسیدن هفته «هلال احمر» برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر استان امزندران با 17 شعبه در سطح استان، 11 مرکز معاینات حجاج و واکسیناسیون، دو مرکز دارویی، دو مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی و یک مرکز امداد هوایی خدمات می دهد.
وی با بیان اینکه مازندران استانی است که با انواع حوادث آب و هوایی، جاده ای و اخیرا هم زیست محیطی روبرو است گفت: در سال 93، تعداد 4 هزار و 582 ماموریت توسط 45 هزار نیروی امدادگر انجام شد.
ولی پور حوادث جاده ای را بیشترین حوادث عملیاتی در استان عنوان کرد و افزود: یک هزار و 646 عملیات در جاده های استان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی از پوشش بیش از 10 هزار حادثه دیده ناشی از برف و کولاک در استان خبر داد و یادآور شد: به 5 هزار و 643 نفر حادثه دیده ناشی از سیل در سال 93، امدادرسانی شد.
سوادکوه، حادثه خیز ترین محور استان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران به 5 هزار و 320 حادثه دیده ناشی از حوادث جاده ای در استان در سال 93 اشاره کرد و گفت: شهرستان سوادکوه با 566 حادثه ، تنکابن با 493 و آمل با 453 حادثه بیشترین تعداد حوادث را به خود اختصاص دادند.
وی همچنین افزود: محور سوادکوه با 517 حادثه، هراز با 453 حادثه و نیالای بهشهر با 353 حادثه ، بعنوان حادثه خیزترین محورها در سال 93 بودند.
ولی پور عملیات امداد و نجات مربوط به طرح های امداد و  نجات سلامت تابستانه در سال 93 را نقطه عطف و قوت جمعیت هلال احمر استان دانست و گفت: در سال 93، غریق استان با کاهش 52 درصدس روبرو شد.
وی از ارائه خدمات به 750 هزار مسافر در نوروز 94 خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی خدمات ارزنده‌ای به مردم و آسیب‌دیدگان حوادث ارائه کرد که نوروز امسال شاهد کاهش 40 درصدی حوادث بودیم.
بهره برداری از 17 پروژه عمرانی در سال 94
ولی پور خاطرنشان کرد: از اواخر سال 91، 17 پروژه در دستور کار سازمان جمعیت هلال احمر مازندران قرار داشته که 10 پروژه تا سال گذشته به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه ها دارای پیشرفت 50 تا 90 درصدی است که با تامین اعتبار تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری خواهد رسید.
دستگاه ها با جمعیت هلال احمر همکاری نمی کنند
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تمهیدات جمعیت هلال احمر در طرح های تابستان 94 اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های اجرایی با جمعیت هلال احمر در جهت ارائه خدمات در محل استقرار در نقاط حادثه خیز دریا همکاری نمی کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران تاکید کرد: در صورت ادامه این وضعیت حضور جمعیت هلال احمر در مناطق ممنوعه در تابستان 94 تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران همکاری نمی کند
ولی پور در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: متاسفانه پس از 35 سال پیگیری توسط جمعیت هلال احمر مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران از صدور پروانه این داروخانه خودداری می کند.
وی با اعلام اینکه طی نامه ای مشترک با نماینده ولی فقیه در مازندران از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خواست نموده ایم تا نسبت به صدور پروانه فوق اقدام نمایند اظهار داشت: برای برخی از افراد اقدامات جمعیت هلال احمر مازندران در ارائه خدمات به مردم خوشایند نیست.
ولیپور با اشاره به اینکه در برخی از استان ها،دانشگاه های علوم پزشکی حتی مجوز چندین داروخانه را صادر کرده اند اظهار داشت: در زمان تحریم کشور،جمعیت هلال احمر با تمام قدرت سعی نمود کمبود دارویی مردم را برطرف نماید.
این مسئول در ادامه با اعلام اینکه از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم تا اگر پروانه داروخانه هم صادر نمی کنند سنگ اندازی هم نکنند تصریح کرد:جمعیت هلال احمر مازندران ظرفیت راه اندازی یک داروخانه دیگر را هم دارد.
ولیپور با اشاره به اینکه انتظار داریم در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مساعدت لازم را جهت صدور مجوز داروخانه هلال احمر مازندران که عموما داروهای کمیاب وارداتی را با قیمت مناسب ارائه می دهد به عمل آورد خاطر نشان کرد:این مرکز دارویی از 35 سال قبل راه اندازی شد اما تاکنون موفق به دریافت پروانه آن نشده ایم.
وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 130هزار نفر مراجعه کننده به مرکز دارویی هلال احمر مازندران داشته ایم اظهار داشت:4500 نفر هم در مراکز توانبخشی و 62 هزار نفر هم در مراکز درمانی بهشهر و بابل از خدمات این جمعیت استفاده کرده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران در پایان خاطرنشان ساخت: جمعیت هلال احمر مازندران در فرایند خدمت رسانی خود، هرگز به انتفاع و سود آوری نمی اندیشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار