رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب ، آشپزخانه ، کباب و حلیم مشهد گفت: به دلیل عدم اطلاعات کافی، غذاهای سنتی در حال فراموشی است.
کد خبر: ۳۱۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 23 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسن امیریان با اشاره به خطرات و مضرات مصرف فست فودها، اظهار کرد: با وجود دلایل اثبات شده از سوی پزشکان برای مضرات مصرف غذاهای فست فودی، نه تنها اين نوع از غذاها همچنان با استقبال بيشتري مواجه است بلکه رونق روزافزون آنها موجب شده تا بسياري از غذاهاي سنتي و اصيل ايراني به بایگانی سپرده شوند.
وی گفت: مصرف کشک و دوغ برای جوانان بسیار مفید است ولی به دلیل ندادن اطلاعات کافی به مردم، غذاهای مضر و مهلک در حال استفاده و ترویج هستند.
امیریان با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»، تاکید کرد: برگزاری این نوع از رویدادها علاوه بر اینکه موجب حمایت غذاهای سنتی می شود، ذائقه مردم را به سمت مصرف غذاهای ایرانی فاقد افزودنی همانند کباب، مرغ، شیشلیک و غیره سوق می‌دهد.
 وی درباره اهمیت و تاثيري كه معرفي غذا در كشور مي تواند بر روي جذب گردشگر داشته باشد گفت: صنعت غذا و سفره کشور ما حرف اول را دنیا می زند ولی تاکنون تبلیغات خوب و موثری در این زمینه انجام نگرفته است.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش ها در طول هر فصل افزود: قطعا برگزاری این رویداد فرهنگی و غذایی می تواند در معرفی غذاهای ایرانی و سنتی کمک کند و مردم را به این مراسم بکشاند تا غذاها را بهتر بشناسند و مصرف کنند.
امیریان در بخش دیگری از سخنانش توجه به سنتی و محلی بودن غذاها را یکی از معایب این جشنواره برشمرد و عنوان کرد: این رویداد بیشتر معطوف به اتحادیه سفره خانه های سنتی می شود و این اتحادیه به دلیل سرو غذاهای ایرانی نمی تواند در این زمینه ورود پیدا کند.
رئیس اتحادیه صنف رستوران داران گفت: در حال حاضر بیش از 50 نوع غذا و 30 نوع دسر در رستوران های سطح شهر مشهد ارائه می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار