فرماندار رشتخوار با انتقاد از آنچه مشارکت اندک مردم این شهرستان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن دانست، از مردم خواست در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 09 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، خالقداد عرب، روز یکشنبه در جمع مسئولین سرشماری و دهیاران این شهرستان گفت: براساس آمار گیری های انجام شده در استان خراسان رضوی، شهرستان رشتخوار در زمینه مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن امسال، رتبه 27 از 28 شهرستان استان را دارد.
وی سرشماری را یکی از ابزارهای مهم در برنامه ریزی ها ذکر کرد و افزود: مبنای تصمیم گیری در کشور، آمار به دست آمده از سرشماری است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در سرشماری نفوس و مسکن هستند، اظهار کرد: شاخص های برخورداری در این شهرستان به خاطر نبود آمار دقیق در گذشته درست نبوده که بهترین فرصت جبران آن شرکت در سرشماری امسال است.
فرماندار رشتخوار ارائه آمار دقیق در سرشماری را موجب فراهم نمودن شرایط خدمت رسانی بهتر به شهرستان و مردم دانست و گفت: آمارهای غیر واقعی باعث محرومیت روستاها خواهد شد.
وی ضمن تاکید به دهیاران برای اطلاع رسانی بیشتر در ارتباط با سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن افزود: حق واقعی شهرستان رشتخوار در ارائه آمار دقیق به دست می آید.
شهرستان رشتخوار 60 هزار نفر جمعیت دارد که در 70 روستا، 2 شهر و 4 دهستان ساکن هستند و 80 درصد آنان را کشاورزان و دامداران تشکیل می دهند که اغلب دسترسی به اینترنت ندارند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار