مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: برگزاری جشنواره رضوی در بخش نقاشی برای سال آینده به این استان واگذار شد.
کد خبر: ۳۰۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 04 October 2016
سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: این تصمیم‌گیری در نشست کمیته برنامه‌ریزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در اصفهان برگزار شد، انجام شد.
وی اظهار داشت: این کمیته به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی در سال آینده برگزار شد و بر اساس تصمیم‌گیری این کمیته، جشنواره خوشنویسی رضوی که امسال توسط استان البرز برگزار شد به استان لرستان واگذار شد.
مدیرکل ارشاد البرز ابراز رضایت از این تصمیم‌گیری داشت و گفت: برگزاری این جشنواره در استان، فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های هنری استان است و برای تشویق هنرمندان جهت حضور پررنگ در این جشنواره تصمیم داریم تا جوایز ارزنده‌ای را در نظر بگیریم.
حسینی کاشانی افزود: ما تمایل زیادی برای حضور و باقی ماندن استان البرز در بخش هنری جشنواره رضوی به جهت حضور قشرهای مختلف هنری داریم و چرخشی بودن این جشنواره در استان‌های مختلف فرصت مناسبی است تا تمام استان‌ها از تمام ظرفیت‌های جشنواره رضوی بهره ببرند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی انتخاب شده، بیان داشت: به همین منظور در سطح کشور برنامه‌ریزی‌های کلانی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کل کشور انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری یک نمایشگاه از دستاوردهای 14 جشنواره گذشته رضوی است که یا از یک هفته قبل از دهه کرامت و یا یک هفته بعد از دهه کرامت در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: این استان در این نمایشگاه با ارایه دستاوردهای جشنواره‌های رضوی که در این استان برگزار شده به خصوص در جشنواره خوشنویسی حضوری پررنگ خواهد داشت.
حسینی کاشانی یکی دیگر از برنامه‌ها را برگزاری هفته فرهنگی رضوی دانست و اظهار داشت: برای این منظور استان‌های کشور در کل به هشت منطقه تقسیم شده‌اند که استان البرز به همراه استان‌های تهران، مرکزی، قم، قزوین و سمنان در منطقه یک عضویت دارند.
وی گفت: در کل سال 2017 هشت هفته فرهنگی رضوی برگزار می‌شود که یک البرز با عضویت در منطقه یک در هفته فرهنگی که برای این منطقه تعیین می‌شود حضور خواهد داشت و به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی خود می‌پردازد.
حسینی کاشانی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک دبیران هفته فرهنگی معرفی می‌شوند تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر هفته‌های فرهنگی خود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار