کد خبر: ۳۰۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 03 October 2016


مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: 900 مبلغ و مبلغه ویژه محرم 1438 هجری قمری به مساجد استان البرز اعزام می شوند.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توسعه فرهنگ عاشورایی و به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان این مبلغان به مساجد و حسینیه های سطح استان البرز اعزام شدند.

وی، برپایی مراسم سخنرانی در قالب موضوعات و مضامین مختلف به منظور تبیین واقعه عاشورا ویژه اقشار مختلف مردم استان، برگزاری گفتمان عاشورایی از وظایف اصلی این مبلغین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، برپایی جلسات پرسش و پاسخ در رابطه با این واقعه تاریخی در اسلام ویژه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مداحی را از دیگر برنامه های این مبلغان بیان کرد.

مسعودی، ادامه داد: تبلیغات اسلامی البرز هرساله با اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه های سطح استان البرز تلاش می کند که نقش خود را در تبیین این واقعه تاریخی برای اقشار مختلف البرز به خوبی ایفا کند.

وی گفت: اعزام مبلغ به هیئت های مذهبی، مساجد و حسینیه ها نقش مؤثری در تبیین نهضت سرخ حسینی و احیای سیره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان در مبارزه با فساد، ظلم و ستمگری دارد.

مسعودی، یکی دیگر از وظایف مبلغین را برپایی نماز جماعت اعلام کرد و افزود: هدف قیام اباعبدالله الحسین (ع) نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز بود به همین منظور این امر یکی از وظایف اصلی مبلغین اعزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار