رئیس گروه نیروی انسانی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه نیازمند پنج هزار بهورز است لذا جذب این تعداد نیرو در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۳۰۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 01 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، ناهید جعفری روز شنبه در همایش گرامیداشت روز بهورز در سبزوار افزود: 17 هزار و 792 خانه بهداشت با فعالیت 31 هزار و 290 بهورز در سطح کشور دایر است.
وی ادامه داد: شناخته شدن بهورزی در زمره مشاغل سخت یک روند پیچیده و زمانبر است اما هم اینک مراحل اولیه این کار در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال پیگیری است.
رئیس گروه نیروی انسانی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خصوص ارتقا شغلی بهورزی نیز گفت: بهورزان با ارتقا تحصیلی باید بتوانند با اهداف تعریف شده در هر مکانی به ارائه خدمت مشغول شوند.

* افتتاح دومین مرکز آموزش بهورزی در منطقه سبزوار
رئیس مرکز بهداشت سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نخستین مرکز آموزش بهورزی سبزوار در سال 1360 گفت: دومین مرکز آموزش بهورزی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز در شهرستان جغتای به بهره برداری رسید.
مریم مسعودی فر افزود: ساختمان این مرکز استیجاری است و ظرفیت آموزش 30 دانش آموز بهروز را دارد که در مهر ماه امسال با 11 دانش آموز بهورز راه اندازی شد.
وی با تاکید به اینکه بهورزان مهمترین نقش را در شناسایی بیماریها دارند ادامه داد: تغییر شاخصها در کشور و شهرستان نشاندهنده عملکرد مناسب بهورزان است.
او گفت: میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از 20 درصد در سال 1363 هم اینک به 2 درصد کاهش یافته که این امر عملکرد مثبت بهورزان را نشان می دهد.

* کمبود 70 بهورز در سبزوار
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: توسعه هر جامعه ای به سلامت آن جامعه بستگی دارد و در دولت یازدهم به امر سلامت توجه ویژه ای شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: از آنجا که نوع کار و منبع درآمد مردم روستا در ارتباط با دام و طیور است با آلودگیهای خاصی مواجه هستند که این امر نقش بهورزان را دوچندان می کند.
وی ادامه داد: شهرستان سبزوار 70 نفر کمبود بهورز دارد که امید است این نیروی تامین شود.
در این مراسم از بهورزان نمونه شهرستان سبزوار تقدیر شد. 193 خانه بهداشت در پنج شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی فعال هستند که 306 بهورز در این مراکز به نیازمندان حوزه سلامت ارائه خدمات می کنند.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: بهورز ، وزارت بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار