نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: با درس امام حسین (ع) می‌توان طاغوت هر زمانه‌ای را شناخت و با مکتب حسین (ع) می‌توان به مبارزه با آن پرداخت و دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به مکتب حسین (ع) برای مقابله با ظلم مستکبران جهانی نیاز دارد.
کد خبر: ۳۰۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 30 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: عاشورا و کربلا تنها متعلق به مسلمانان و شیعیان نیست بلکه کربلا و فرهنگ عظیم حسینی متعلق به همه انسان‌های عاشق و آزاده جهان است که دل در گروی آزادگی و ایمان به خداوند دارند.
 
وی بیان کرد: گریه برای امام حسین (ع) احساسات پاک انسان را سیراب و مکتب حسینی عواطف پاک بشری را زلال می‌سازد و امروز دنیا به مکتب حسین (ع) و یاران باوفایش نیاز مبرمی دارد.
 
امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به نقش ملت ایران و نقش شیعیان در معرفی مکتب امام حسین (ع) و واقعه کربلا به همه جهانیان، خاطرنشان کرد: باید واقعه کربلا را به‌طور دقیق و بدون کم‌وکاست و بدون تفسیر شخصی بیان و عناصر پرجاذبه واقعه عاشورا و شخصیت هرکدام از 72 تن را به جامعه معرفی کنیم.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه عنوان کرد: یکی از درس‏‌های مهم واقعه عاشورا، آزادگی و مردانگی است. بشر به همان اندازه که به آب‌ونان نیاز دارد، به آزادگی و مردانگی نیز نیاز دارد و امام حسین (ع) ویاران او بزرگ‌ترین الگوی مردانگی، عظمت، استواری و ایمان به راه خدا هستند.
 
وی افزود: عاشورا و کربلا متعلق به همه انسان‌های عاشق امام حسین(ع) است و گریه برای سیدالشهدا احساسات پاک را سیراب می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه‌های دوم نماز جمعه بندرعباس با تبریک هفته نیروی انتظامی، از جامعه خواست تا با  پلیس ارتباط خوبی داشته باشند و حرف پلیس را حرف نظام و قانون بدانند و در حمایت از پلیس گام بردارند چراکه تقویت جایگاه نیروی انتظامی در جامعه سبب تقویت قانون و احترام به آن در شئونات مختلف می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به‌روز روستا و عشایر در هفته آینده، از مسئولان به‌طور خاص خواست تا خدمت‌رسانی به روستائیان و عشایر جان‌برکف کشورمان را تقویت کنند تا تولید در کشور بیش از گذشته رونق بگیرد.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی احترام به سالمندان و بازنشستگان جامعه را خواستار شد و گفت: هر سالمند در هر خانه‌ای ذخیره آن خانواده بشمار می‌رود و جوانان سعی کنند تا می‌توانند از تجارب ارزشمند سالمندان جامعه استفاده کنند.
 
امام‌جمعه بندرعباس به تأکید دین اسلام در احترام به سالمندان جامعه نیز اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: سالمندان جامعه در هر خانواده‌ای منشأ برکت و روزی فراوان هستند و تجربیات آن‌ها می‌تواند بسیاری از امور را تسهیل کند.
 
وی روز جهانی ناشنوایان را نیز یادآور شد و از مسئولان خواست به ناشنوایان نگاه ناتوانی نداشته باشند بلکه از آنان در حرفه‌ها و شغل‌هایی که امکان آن وجود دارد، استفاده کنند.
 
هفته اول اربعین و نام‌گذاری آن به نام هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نیز ازجمله دیگر اشارات آیت‌الله نعیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بندرعباس بود.
 
وی دراین‌باره اظهار کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما به‌خوبی اقامه شود، همه واجبات الهی اقامه می‌شود و یکی از درس‌های مهم ما از واقعه عاشورا نیز همین روحیه امام حسین (ع) است که سبب زنده ماندن ارزش‌های اسلامی از ابتدای اسلام تاکنون شده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی در حال تبدیل‌شدن به یک مسئله بزرگ جهانی است و قدرت جهان اسلام را تقویت می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار