مدال برنز ماده پرتاب چکش رقابت های قهرمانی بانوان کشور به نماینده شایسته آذربایجان غربی رسید.
کد خبر: ۳۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 03 May 2015
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان، فائزه حسینی در ماده پرتاب چکش با حد نصاب 35 متر و 15 سانتیمتر موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد و در جایگاه سوم ایستاد.

تیم منتخب استان با ترکیب مریم یکتایی در مواد پرش طول و دو 100 متر، فائزه حسینی در ماده پرتاب چکش، هانیه عظیم زاده در مواد پرش سه گام و پرش طول، زهرا ابراهیم خانی در ماده 1500 متر، شیما تیغ افکن در مواد 200 و400 متر، سعیده باباپور در مواد 800 و1500 متر، زهرا عظیمی در مواد 5000 متر و 10000 متر به سرپرستی و مربی گری شیوا آقایار عازم این مسابقات شده بود.

بیش از 120 ورزشکار و قهرمان از سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند.

رقابتهای دوومیدانی قهرمانی کشور (6 و 7 اردیبهشت ماه) در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و بر اساس اعلام نایب رییس بانوان فدراسیون برترین های این مسابقه بر اساس رکوردها و با توجه به نظر کمیته فنی به رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام می شوند.

پیشتر فاطمه مهرآور پرتابگر ارومیه ای در مسابقه ای که به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و هفته زن در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد با حد نصاب 37 متر و 48 سانتیمتر به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

رشته پرتاب چکش در ارومیه قدمتی نزدیک به 50 سال دارد و تاکنون قهرمانان متعددی را تقدیم کشور کرده ایم و مطمئنا در ترکیب تیم های ملی مردان و زنان حرفهایی برای گفتن دارد.

میرصادق موسوی قهرمان ارتش های جهان، حمید هفت چشمه، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، کاوه موسوی، پریناز ابراهیمی و فاطمه مهرآور از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.

میرکاوه موسوی از ورزشکاران ارومیه ای تنها ورزشکاری که برای نخستین بار در المپیک 2012 لندن به این مسابقات اعزام شد ولی موفق به کسب مدال نشد.

موسوی نایب قهرمان بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو چین و چندین دوره مسابقات قهرمانی آسیا است ولی به دلیل مصدومیت موفق به کسب مدال در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار