کد خبر: ۳۰۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 22 September 2016


نائب رئیس کانون مهدهای کودک البرز با بیان اینکه مهدهای دارای مجوز از فیلترهایی تحت نظارت بهزیستی عبور می‌کنند، گفت: اما در بخش دیگر بی‌قانونی کلانی به ویژه در استان البرز اتفاق می‌افتد به طوریکه ورود ۱۴ ارگان به این حوزه سبب بی‌‌قانونی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، دومین جلسه جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگی دینی با موضوع بررسی وضعیت مهدهای کودک استان با حضور رئیس کانون مهد کودک‌های استان و عضو شورای شهر کرج صبح امروز در سالن شهیدان بیگی با تولیت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد.

در این جلسه که مهد کودک‌های استان از لحاظ محتوا و دارا بودن مجوز مورد بررسی قرار گرفتند، آمنه سامانی‌پور با اشاره به اینکه در مهد کودک‌ها روی رشد کودک کار می‌شود، اظهار داشت: در کشور 17 هزار مهد کودک دارای مجوز وجود دارد.

نائب رئیس کانون مهدهای کودک استان البرز با بیان اینکه مهدهای دارای مجوز از فیلترهایی تحت نظارت بهزیستی عبور می‌کنند، افزود: اما در بخش دیگر بی‌قانونی کلانی در مورد مهدها به ویژه در استان البرز اتفاق می‌افتد به طوریکه ورود 14 ارگان به این حوزه سبب بی‌قانونی شده است.

سامانی‌پور با بیان اینکه در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی، بحث نظارتی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: این نظارتها به صورت فصلی، ماه به ماه و در زمان افتتاح مهد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهدهای واقع در نهادهای دولتی غیرمجاز هستند، ادامه داد: تنها مرکز دارای مهد مجاز دانشگاه خوارزمی است.

سامانی‌پور با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مهدها از داروی خواب آور استفاده می‌کنند به دست ما نرسیده است، افزود: دستور پلمب مهدهای غیر مجاز داده می‌شود اما بهزیستی در این امر بازوی اجرایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هر 3 سال یکبار مجوز مهدها تمدید می‌شود، گفت: برای تمدید مجوزها خطاهای رخ داده در طول 3 سال در نظر گرفته می‌شود و متناسب با آن مجوز صادر می‌شود.

سامانی‌پور با بیان اینکه همه مهدها موظف به داشتن دوربین هستند، افزود: در استان البرز 275 مهد دارای مجوز وجود دارد.

در ادامه این جلسه فاطمه اسکندری با اشاره به معاونت قرآن و عترت شهرداری، اظهار داشت: مهدهای قرآن مانند مهدهای معمولی نیست و این مهدها 2 روز در هفته به زمان 2 ساعت هر جلسه با حضور مادر برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه مهد قرآن به معنای هدایت به سوی قرآن است، افزود: برخی از موسسات قرآنی مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مهدهای قرآن در امور مهدها دخالت ندارند، افزود: در این مهدها کتابهای مورد تایید سازمان تبلیغات تدریس می‌شود.

در ادامه جلسه فهیمه رنجبر با اشاره به اینکه موسسات قرآنی نام خود را مهد میگ‌ذارند، اظهار داشت: این امر سبب ایجاد توقع مهد از موسسه قرآنی می‌شود.

رئیس کانون مهدهای کودک استان البرز با بیان اینکه حجم زیادی از تبلیغات مهدهای غیر مجاز اموری است که بهزیستی به آنها ایراد می‌گیرد، افزود: این مسائل مانند موسیقی و دوره‌های پیش دبستانی در مهدها است.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها در مهدها نباید آسیب جسمی و روانی ببینند، ادامه داد: بهزیستی باید علاوه بر اینکه مهدها را از نظر فیزیکی بررسی می‌کند، وضعیت آنها را از نظر روانی کودکان مورد بررسی قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار