کد خبر: ۲۹۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 18 September 2016


شهردار کرج از کاشت درخت در مساحت ۴۰۰ هکتاری در ارتفاعات شمالی کرج تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی ترکاشوند در نشست با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که ظهر امروز در سالن جلسات شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به کاشت بیش از 240 هزار اصله درخت در ارتفاعات شمالی اتوبان کرج اظهار داشت: در حال حاضر که این نهال‌ها به سن 13 سالگی رسیده‌اند و با شرایط نامساعدی به وسیله تانکر به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سیلی که سال گذشته در سیجان آمد، اگر این درختان وجود نداشت با ادامه بارش باران به مدت 10 دقیقه دیگر استانداری هم زیر گل و لای می‌رفت، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که ما بین شهرداری کرج با پردیس کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شد در این مکان گونه‌های مثمر و کم آب مانند زیتون تلخ، بادام،‌ انگور و سنجد در ارتفاعات هزار هکتاری کاشته می‌شود.

ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر شهرداری کرج تعهد دارد که تا پایان سال جاری 400 هکتار در این منطقه درخت بکارد.

شهردار کرج با بیان اینکه نهالستان سبز کرج دارای خاک ممتاز است و به همین سبب یک نهال 6 ماهه در آن مانند نهالی سه ساله است، افزود: شهرداری در حال حاضر بیش از یک میلیون نهال در آنجا کاشته است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تحویل این نهالستان به شهرداری کرج، گفت: نزدیک به 2 سال است که این تفاهم نامه در کش و قوس است و شهرداری می‌توانست در این مدت 20 میلیون نهال دراین منطقه تولید و در کشور توزیع کند.

ترکاشوند با بیان اینکه شهرداری در آنجا مالک نیست و نهالستان سبز یک میراث کشوری است، افزود: در حال حاضر 85 درصد صنعت ساخت و ساز راکد شده است و لازم است به سمت راه‌کارهای جایگزین و توسعه فضای سبز برای رفع مشکلات زیست‌محیطی حرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار