کد خبر: ۲۹۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 16 September 2016


یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس روستای کوشک زر و شهرک خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ در آیینی با شکوه با حضور مردم و مسئولان گرامی داشته شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این آیین که خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم و مسئولان حضور داشتند ، مقام شامخ 21 شهید سرافراز روستای کوشک زر و 51 شهید والامقام شهرک خورارج نهاده شد.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح ، شهرک خور را شهرک ولایت توصیف نمودند و اظهار داشتند: این شهرک با داشتن جمعیت کم در زمان دفاع مقدس 51 شهید و 160 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

وی تمام ثمرات انقلاب اسلامی را مرهون تلاش ها و مجاهدت های خالصانه شهدا و جانباز انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کردند که اگر شهدا و جانباز نبودند اکنون انقلاب اسلامی نیز وجود نداشت.

وی گفت:امام(ره)توانست درجنگ دانشگاهی را تاسیس نماید که ثمرات آن هم اکنون دردفاع از حرم شاهد هستیم.

وی افزود:مقاومت وایستادگی درسی بود که شهدا به ما دادند ولی یک درس هم به دشمنانمان آموختند که هرگز ملت ایران اجازه ورودتان را به خاک خود هرگز نمی دهد.

موسوی گفت:تمام دعواها درمنطقه برسر ایران است چون ایران همواره برمواضع حق ایستاده وزیر بار هیچ سلطه ای غیر از خدا نمی رود.

وی افزود:شهادت نهایت قرب به درگاه الهی است که شهدای ما به آن دست یافته ورستگار شدند.

موسوی گفت: شهدای مدافع حرم ادامه دهندگان راه شهدای انقلاب اسلامی هستند که مظلومانه در راه ائمه اطهار به شهادت می رسند.

حبیب کریمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس واز مدافعان حرم در این مراسم به بازگویی خاطراتی از زمان جبهه های جنگ پرداخت وبه مواردی از جنگ با تکفیریها درعراق وسوریه اشاره کرد.

وی گفت:از همان ابتدای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن کار خودش را برعلیه ما آغاز کرده وتا به حال نیز ادامه دارد.

کریمی افزود:تمامی جنگ های دنیا باحمایت وتحت برنامه ریزی های صهیونیست ها انجام می شود.

محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ درمجلس گفت:شهدا به فرموده قرآن کریم درآن دنیا شادمان ومسرورند چون از امتحان سخت الهی پیروزمندانه وسربلند بیرون آمده اند .

وی افزود:پدران ومادران شهدا هم به خاطرصبرشان در برابر مصیبت وفراق فرزندانشان مورد شفاعت شهدا قرار خواهند گرفت واین هم امتحانی الهی برای پدران ومادران معظم شهداست که با کمک خداوند متعال بر مصیبت فرزندان خود صبرکرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار