کد خبر: ۲۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 16 September 2016


دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در البرز با اشاره به اینکه در عربستان بنیادی برای مبارزه با شیعیان تشکیل شده، گفت: متاسفانه در ایران بودجه ای برای بنیاد غدیر در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) پیش از حجة الوداع در منطقه ای به نام غدیر خم و پس از اقامه نماز ظهر مسئله مهم غدیر را مطرح کردند.

سعیدی در ادامه خطبه غدیر را خطبه راهبردی جهان اسلام و تشیع دانست و گفت: این خطبه حاصل تمام زحمات انبیای الهی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: پیامبر پس از حمد و ثنای الهی، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرد و زمانی که عده ای ولایت علی را نپذیرفتند، پیامبر از آیات قرآن کمک گرفت.

وی تاکید کرد: پیامبر مخالفان علی(ع) را معرفی کرد و فرمود؛ «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» هرکه من مولای اویم از این پس علی مولای اوست.

ضرورت توجه به خطبه غدیر

سعیدی با اشاره به اینکه پیامبر پیش بینی کرده بود که به زودی افرادی حکومت علی(ع) را نادیده می گیرند، گفت: این در حالی است که در عربستان شاهد سیستم پادشاهی هستیم حکام آل سعود به جای حکومت اسلامی، حکومت را موروثی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در عربستان بنیادی برای مبارزه با شیعیان ایجاد شده اما در کشور اسلامی ایران بودجه ای برای بنیاد غدیر در نظر گرفته نمی شود در حالی که این بنیاد مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بصیرت موضوع بسیار مهمی است، گفت: در بنیاد بین المللی غدیر یک میلیون طعام برای مومنان شیعه پیش بینی شده، امید است این مهم در جهان اسلام اجرایی شود.

وی با اشاره به غربت غدیر، بیان کرد: متاسفانه بزرگترین حادثه اسلامی در میان شیعیان ضعیف دیده شده و به قدری که به موارد دیگر اهمیت داده می شود به غدیر توجه نمی شود، باید تلاش شود خطبه غدیر نیز همانند زیارت عاشورا و سایر ادعیه قرائت شود.

برگزاری اجتماع غدیریون در کرج

سعیدی تاکید کرد: باید این خطبه و اتفاقات این روز برای کودکان نسل به نسل بازخوانی و مسئله غدیر از این غربت خارج شود، چراکه دشمن تلاش زیادی کرده که غدیر تنها به عنوان یک واقعه تاریخی باقی بماند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، اضافه کرد: اراده خوبی در استان شکل گرفته و بنیاد غدیر تحت نظر نماینده ولی فقیه استان فعالیت می کند که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و از همه مردم دعوت می شود در این بنیاد عضو شوند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان البرز با اشاره به اجتماع غدیریون در روز عید سعید غدیر، بیان کرد: این اجتماع در روز عید از امامرزاده حسن(ع) به سمت مصلا آمده و به عنوان بیعت با ولایت نزد ولی فقیه استان می آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار