رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یک از مهمترین موضوعاتی که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد را محقق شدن شعار امسال با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل عنوان کرد و گفت: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبر‌ی است، لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید توجه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی کوچک داشته باشیم.
کد خبر: ۲۹۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 14 September 2016
سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در نشستی با کارآفرینان شهرستان فردیس اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال و اشتغالزایی توجه به صنایع تبدیلی کوچک است.

وی ادامه داد: در این راستا با حمایت مسؤولان می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این صنایع اشتغالزایی را نیز ارتقا دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یک از مهمترین موضوعاتی که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد را محقق شدن شعار امسال با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل عنوان کرد و بیان داشت: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبر‌ی است، لذا برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نیز باید توجه ویژه‌ای به صنایع تبدیلی کوچک داشته باشیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخلی نیز می‌تواند ما را به اهداف موردنظر برساند، افزود: صنایع تبدیلی در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و می‌تواند راهکاری مهم برای توسعه اقتصاد و اشتغالزایی محسوب شود.

وی تأکید کرد: در این راستا در نظر داریم الگوی صنایع تبدیلی را با همکاری بسیج سازندگی توسعه دهیم.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرها بیان داشت: هر شهری برای خود ظرفیت‌ها و تعاریف مختلفی دارد، لذا با تمرکز بر ظرفیت‌ها می‌توانیم بازار کار و اشتغال را نیز در آن شهر بسط و توسعه دهیم.

سردار نقدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تولید سرمایه و توسعه اقتصادی با حمایت و توسعه کارگاه‌های کوچک محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا بسیج این مهم را به عنوان الگو پذیرفته و در این زمینه در نظر دارد تا کارهای بسیار بزرگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه بسیج توانسته 12 موضوع ظرفیت زمین مانده در کشور را فعال کند، گفت: در این راستا واحدهای کوچی مانند تولید زعفران، قارچ،‌ ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی سه سال است که به بار نشسته و علاوه بر افزایش تولید توانسته در توسعه اشتغالزایی نیز پیشرفت داشته باشد.

*خودکفایی و رسیدن به تولید بیشتر در سایه استفاده از ظرفیت‌های موجود

رئیس بسیج سازمان مستضعفین در بخشی دیگر از سخنان خود خودکفایی و رسیدن به تولید بیشتر را در سایه استفاده از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و بیان داشت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

سردار نقدی همچنین به فعال شدن بنگاه‌های تولیدی در کشور اشاره کرد و افزود: این بنگاه‌ها توانسته تاکنون برای 230 هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: کشور ما دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیاری است که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها به سمت توسعه و تحولات اساسی پیش برویم.

سردار نقدی گفت: استفاده از صنایع تبدیلی در کشور می‌تواند برای تمام محصولات اجرایی شود تا هیچ دورریزی نداشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به پیدا کردن بازار فروش محصولات اشاره کرد و افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری راه‌اندازی صنایع تبدیلی کوچک در روستاها است چرا که این صنایع می‌توانند میلیون‌ها تن ثروت در حال از دست رفتن را احیا کنند.

نقدی بیان داشت: در برخی از موارد تولید کننده مجبور است محصولات خود را بسیار سریع و به منظور جلوگیری از خراب شدن به بازار عرضه کند به همین دلیل بازار اشباع شده و قیمت‌ها پایین می‌آید.

وی گفت: این در حالی است که اگر برای فرآوری این محصول صنعت تبدیلی ایجاد شود، با ارزش افزوده بیشتری در زمان دیگری به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دیگر برنامه‌های بسیج گفت: از دیگر برنامه‌های بسیج همگام شدن با کشاورزی است که در نظر داریم با علمی شدن کشاورزی به سمت تولید بیشتر و باکیفیت دست پیدا کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه باید تجربیات کشاورزان نمونه جمع‌آوری و علمی شود،‌ افزود: از این طریق می‌توانیم به دو برابر شدن اقتصاد دست پیدا کنیم.

وی ارتقای علم و دانش کشاورزی را در تولید محصولات خوب و با کیفیت مهم اریابی کرد و بیان داشت: ارتقای علم کشاورزان در زمینه تولید محصولات می‌تواند ما را به خودکفایی برساند، لذا در این زمینه نیز بسیج فعال شده است و مهارت‌های لازم و آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارائه داده می‌شود.

رئیس بسیج سازمان مستضعفان همچنین به فعال شدن بسیج مهندسین صنعتی اشاره کرد و گفت: با توجه حجم بالای ضایعات کشاورزی لذا بهترین راهکار برای کاهش این ضایعات استفاده از صنایع تبدیلی است.

به گفته سردار نقدی استفاده از صنایع تبدیلی می‌تواند برای تمام محصولات استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار