کد خبر: ۲۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 13 September 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: 1700 دانش‌آموز البرزی در قالب طرح پلیس مدرسه مشارکت دارند.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز بازگشایی مدارس و تردد بیشتر خودروها در سطح شهر لذا اقدامات انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این استان اجرایی می‌شود.

وی رفع مشکلات ترافیکی در روزهای اول مهر و تخلیه بار ترافیکی در محورهای پرتردد را از مهمترین مأموریت‌های پلیس عنوان کرد و بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و به منظور ارتقای توان پلیس، پلیس مدرسه در البرز نیز به کمک راهور می‌آید.

شریفی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه 1700 دانش‌آموز در قالب طرح پلیس مدرسه به ما کمک می‌کنند تأکید کرد: در این راستا این دانش‌آموزان به نظم‌بخشی سرویس ایاب و ذهاب مدارس کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این راستا و برای اجرایی شدن این طرح هم‌اکنون ارائه آموزش‌ها و قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان آغاز شده است،‌ گفت: دانش‌آموزان عضو پلیس مدرسه در مقطع تحصیلی ابتدایی، هم‌اکنون آموزش‌های مختلف در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا می‌گیرند.

وی بیان داشت: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده و با اجرای این طرح در صورتی که راننده‌ای از پیام پلیس مدرسه تخطی کند طبق قانون جریمه خواهد شد.

به گفته شریفی طرح پلیس مدرسه از ابتدای سال تحصیلی جاری اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این راستا پلیس مدرسه در تقاطعات و روبه‌روی مدارس مرکز استان حضور داشته و در روان‌سازی ترافیک اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با متخلفان، برخورد با موتورسیکلت‌سواران حادثه‌ساز، کنترل سرویس‌های مدارس از نظر رعایت استاندارد‌های حمل و نقل عمومی و همچنین خط کشی و اصلاح هندسی معابر و نصب سرعت‌گیر از جمله برنامه‌های پلیس مدرسه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار