کد خبر: ۲۹۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳ 12 September 2016


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اهمیت حفاظت و ایمنی در محیط کارگری، گفت: 26 درصد حادثه های ناشی از کار دراین استان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز یکشنبه در همایش کارگر سالم محور توسعه که در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس برگزارشد، افزود: باید کارگر در محیط کار از حفاظت و ایمنی لازم برخوردار باشد و اعتقاد ما بر این است که کارگر در محیط کارمنجر به توسعه می شود که شرایط عاطفی و روانی در خانواده ایجاد می کند.

وی افزود: اگر کارگری در محیط کار دچار حادثه شود به خانواده وی مستمری تعلق می گیرد و روحیه ای که خانواده پیدا می کند، قابل جبران نیست حتما باید کارگر در کار ایمنی داشته باشد.

خلیلی در ادامه اظهار کرد: براساس گزارش سازمان بین المللی کار ، شش برابر کارگرانی که فوت ناگهانی پیدا می کنند در اثر آسیب های اجتماعی دچار مرگ زودرس می شوند.

خلیلی گفت: کارگر سالم می تواند محور توسعه باشد در صورتی که نیروی انسانی سالم پرورش یابد تمام جوانان امروز و آینده کشور می توانند عامل توسعه یا مخل توسعه هم باشند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: همسن و سالان،تربیت خانواده و دانشگاهها که دانشگاه مراکز علمی باید تربیت کنند نیروی انسانی و عامل توسعه باشند نیستند .

خلیلی افزود: امروز صنعت با دانشگاهها بیگانه است بجای اینکه عامل توسعه و نیروی انسانی باشد به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است.

وی یکی از دلایل آلودگی کارگران در محیط کار را سختی کار عنوان کرد و گفت: کار سخت ،نیروهای شیفتی و عدم نشاط در محیط سبب آلوده شدن نیروی انسانی می شود.

وی بیان کرد: برای سالم کردن محیط لازم است احترام به کارگر،تعطیلات تابستانی ،برگزاری جشن ها، کارگاه های آموزشی ،دادن پاداش و ایجاد انگیزه می تواند در بهره وری نیروی کار بسیار موثر باشد.

خلیلی گفت: 85 درصد نیروهای انسانی ما قرادادی هستند هر چند در قرار داد شدن نیروی انسانی کارگران هم مقصر هستند با به وجود آوردن درگیری بی منطق،کارنکردن در محیط کار می شوند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: حدود دو نیم درصد هزینه های تولید مربوط به نیروی انسانی و کارگر است.

خلیلی افزود: 38 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی کارگرانی هستند که با سختی کار بازنشسته شدند و طبق آمار حداکثر سن آنها 60 سال است.

وی در پایان افزود: کارفرمایان نقش پدرانی را دارند که باید کارگران خود را مانند فرزندان خود بدانند تا کارگر توسعه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار