همزمان با زادروز ابن الرضا(ع)
دیروز و امروز مشهد مقدس غرق نور است و سرور ... و گلباران شد دیشب حرم مطهر رضوی با شاخه گلهایی که عاشقانه در دستان شیفتگان ولایت بود و با ترنم ذکر و گل لبخند در فرارسیدن فرخنده زادروز امام جواد(ع)، فرزند بزرگوار امام رضا(ع) به حرم ولی نعمتشان آمدند.
کد خبر: ۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶ 29 April 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، این مراسم، شب گذشته با حضور زائران و مجاوران از میدان شهدا آغاز شد و شرکت‌کنندگان با در دست داشتن شاخه‌های گل، برای عرض تبریک به امام هشتم‌(ع) به سمت بارگاه منور رضوی حرکت خواهند کرد.

سخنرانی، مداحی، توزیع بیش از هزار شاخه گل در بین زائران و مجاوران، توزیع ویژه‌نامه با موضوع سبک زندگی حضرت جواد(ع)، برپایی ایستگاه پذیرایی و نورافشانی ازجمله برنامه‌های جانبی مراسم شب میلاد آن حضرت بود که هماهنگی‌های آن را ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد‌(ع) انجام داد

همچنین امروز نیز به مناسبت اين ميلاد با سعادت، جشن ها و مراسم مختلفي در مشهد الرضا (ع) برگزار مي شود. صحن و سراي امام علي بن موسي الرضا (ع) ميعادگاه زائران و مجاوران در جشن ميلاد ابن الرضا (ع) است.

در همين زمينه معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: جشن باشکوه ميلاد حضرت جوادالائمه(ع) همزمان با دهم رجب در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي برگزار مي شود. مراسم ويژه ميلاد حضرت امام جواد(ع) امروز چهارشنبه نهم ارديبهشت ماه از ساعت 20:15 تا 22:00 در رواق بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال حسيني اظهار کرد: سخنراني حجج اسلام و المسلمين سيد ابوالفضل طباطبايي و سيد حسين حسيني قمي، همچنين مولودي خواني و مداحي ذاکران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از برنامه هاي تدارک ديده شده در شب و شام ميلاد امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوي است

حسيني افزود: مراسم ويژه ظهر ميلاد امام جواد(ع) نيز با سخنراني حجت الاسلام سيدحسين حسيني به همراه مديحه سرايي و مولودي خواني مداحان اهل بيت(ع) از ساعت 11 تا 13:30 امروز برگزار مي شود.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي عنوان کرد: در اين ايام خجسته، سخنراني هايي با موضوعات«سيره و حديث از ائمه معصومان(ع)» توسط حجت الاسلام سيد حسين حسيني قبل از نماز ظهر، «اخلاق علوي» توسط حجت الاسلام محمدطاهرگرايلي قبل از نماز مغرب و عشاء و «سيره و زندگاني امام جواد(ع)» توسط حجت الاسلام سيد ابوالفضل طباطبايي پس از نماز مغرب در رواق امام خميني(ره) برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار