در جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران البرزی با استاندار مطرح شد
بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، مدیران و سرپرستی رسانه‌ها موظف شده‌اند تا خبرنگاران خود را بیمه‌ کنند و هزینه بیمه نیز از وزارت ارشاد به رسانه‌ها پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 29 April 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری برای خبرنگاران استان البرز خبر داد و گفت: هیچ خبرنگاری از بیمه محروم نمی‌ماند.
سید موسی حسینی‌کاشانی شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی سرپرستان خبرگزاری‌های استان البرز اظهار کرد: خدمات‌رسانی به این قشر یکی از مهمترین وظایف است.
وی ادامه داد: رفع مشکلات خبرنگاران و ارتقای خدمات به آنان باید پیوسته مورد توجه مسئولان باشد.
مدیرکل ارشاد البرز خاطرنشان کرد: حمایت از رسانه‌ها، محوری‌ترین اقدامات انجام شده در پیگیری مطالبات اهالی مطبوعات و اطلاع‌رسانی است.
حسینی‌کاشانی تأکید کرد: در این راستا با تمهیدات اندیشیده شده و با حمایت از رسانه‌ها در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی‌های منسجم در راستای تقویت رسانه‌های محلی گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه امروز کشور در حوزه رسانه به بلوغ رسیده است تصریح کرد: امروز دیگر زمان آن نیست که بار اطلاع‌رسانی تنها بر دوش خبرگزاری‌ها تنها باشد بلکه باید از ظرفیت تمام رسانه‌ها در مسیر توسعه و شکوفایی استان استفاده کنیم.
مدیرکل ارشاد البرز در ادامه سخنان خود به بیمه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: مدیران رسانه‌ای ملزم به بیمه خبرنگاران هستند لذا براساس سیاست‌گذاری‌ها، مدیران و سرپرستی رسانه‌ها موظف شده‌اند تا خبرنگاران خود را بیمه‌کنند و هزینه بیمه نیز از وزارت ارشاد به رسانه‌ها پرداخت خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس سرپرستان هم شامل بیمه خبرنگاری می‌شوند و خبرنگاری بدون بیمه کار نخواهد کرد.
حسینی‌کاشانی یکی از برنامه‌های این اداره کل را در راستای ساماندهی خبرنگاران استان را صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری عنوان کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس خبرنگاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای و آماتور طبق شاخص‌هایی درجه‌بندی شده و از حمایت‌های لازم برخوردار خواهند شد.
مدیرکل ارشاد با بیان اینکه در حال حاضر 37 نشریه و 9 پایگاه اینترنتی دارای مجوز در استان فعالیت دارند، از حمایت‌های وزارت ارشاد در افزایش روزنامه‌های محلی خبر داد و افزود: سرعت در مجوزدار‌شدن پایگاه‌های خبری فرصتی است که باید رسانه‌ها از آن استفاده کنند.
حسینی‌کاشانی در بخشی دیگر از سخنان خود از تکمیل بانک جامع اطلاعات خبرنگاران استان خبر داد و گفت: طبق فراخوانی که اعلام شده طی 3 مرحله اطلاعات لازم از کلیه سرپرستان رسانه‌ای دریافت شده و در حال حاضر 90 درصد مشخصات رسانه‌های استان تکمیل شده است.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت اخذ مجوز از سوی رسانه‌ها فاقد مجوز لازم تصریح کرد: در حال تعدادی از رسانه‌ها در استان فاقد مجوز فعالیت هستند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ آن اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این اداره کل در آینده برگزاری دومین جشنواره مطبوعات در این استان است.
حسینی‌کاشانی بیان داشت: دومین جشنواره مطبوعات استانی گام دیگری در جهت حمایت از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار