کد خبر: ۲۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 05 September 2016


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در جامعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که این مهم ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی امشب در مراسم افتتاح و بهره‌برداری هفتمین نمایشگاه کتاب استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان مطالعه در کشورمان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و این در حالی است که افراد با مطالعه نقش و تاثیر بسیار خوبی در رشد و توسعه جامعه دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب مناسب به مردم به ویژه نسل جوان برنامه‌ریزی جدی داشته و این امر یک ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی کار به دست افراد خبره و دارای تخصص و از همه مهمتر کتاب‌خوان واگذار شد، چرا که افرادی که مطالعه بیشتری دارند، به طور قطع در اجرای مسؤولیت‌ها بهتر عمل می‌کنند.

حشمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتاب استان البرز بیان داشت: یکی از اقدامات خوب انجام شده در این نمایشگاه، اختصاص غرفه‌های ویژه به ناشران کتب قرآنی و مذهبی و دینی است و مردم نیز استقبال خوبی از این بخش نمایشگاه دارند.

وی گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی از برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مراسم‌های مربوط به کتابخوانی به ویژه نمایشگاه کتاب البرز حمایت کنند و این حمایت‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر باید رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی به کمک اداره ارشاد آمده و از طرح‌های مربوط به آشنایی نسل جوان با کتاب و کتابخوانی حمایت ویژه داشته باشند.

حشمتی در پایان تصریح کرد: البرز یک استان جوان و دانشگاهی است و به طور قطع با تهیه و نشر کتاب خوب، می‌توان جوانان را جذب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار