مدیر کل اوقاف استان مرکزی خبر داد؛
تابناک: مدیر کل اوقاف استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به یاد مهاجران الی الله گفت: اگر هیچ کشتاری اتفاق نمی افتاد و فقط همین قاریان قرآن در فاجعه منا چشم از جهان فرو بسته بودند برای تمام جهان بس بود زیرا اینان سرمایه های جهان اسلام بودند.
کد خبر: ۲۹۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 04 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، حجت الاسلام حسینی اراکی مدیر کل اوقاف استان مرکزی با اشاره به یادبود مهاجرین الی الله به خصوص شهدای قرآنی فاجعه منا گفت: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 241 نفر از برگزیدگانی که از دوره قبل به این مرحله راه پیدا کردند برکتی است که عطر آن در شهر طنین انداز شده و مردم از برکت آن استفاده می کنند.

مدیر کل اوقاف استان مرکزی در ادامه با اشاره به نامگذاری این دوره از مسابقات به یاد مهاجران الی الله گفت: با وجود فاجعه هایی که در منا به خاطر بی کفایتی آل سعود اتفاق افتاد و جلوگیری آنها از ورود حاجیان در سال جاری علت این نامگذاری حساس تر است و باید محکم تر در وارد شویم و عرفه را بهتر برگزار کنیم. اگر هیچ کشتاری اتفاق نمی افتاد و فقط همین قاریان قرآن در فاجعه منا چشم از جهان فرو بسته بودند برای تمام جهان بس بود زیرا اینان سرمایه های جهان اسلام بودند.

وی در خصوص ایجاد یک تالار فرهنگی قرآنی در استان گفت: با همکاری مسئولان استان بناست این تالار را جهت حفظ شأن قرآن و مسابقه دهندگان، در طول مدت یک سال به بهره برداری برسد تا با وجود امکانات لازم از جمله سالن های متعدد، اتاق ویژه داوران، مرکز اسکان و پذیرایی مسابقات در سطح بالایی در حد بین اللملی با تجهیزات لازم برگزار گردد.

مدیر کل اوقاف گفت: تمام دوستان قرآنی باید ان شاالله با یک عزم همگانی با وجود نخبه های قرآنی و اساتید برجسته ای که در کشور وجود دارند باید کیفیت و سطح ارتقا را سرلوحه کار خود قرار دهند و استان در مسابقات سراسری کشور و حتی بین المللی خوش بدرخشد.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به گرفتاری دنیای امروز گفت: مسلمان دشمنی بالاتر از خودش در عالم پیدا نمی کند. 70 سال است که اروپایی ها در صلح زندگی کرده و سلاح های خود را به کشورهای اسلامی می فروشند و آنها به کشتار مسلمان ها می پردازند امروز دنیای اسلام گرفتار تندروها، تکفیری ها و داعش می شود که قرآن می خوانند و سر مسلمان را می برند.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار