کد خبر: ۲۸۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 29 August 2016


معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در استان البرز گفت: فعال‌سازی و رونق تولید 8 هزار واحد صنعتی کشور در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی از خط تولیدی توربو کمپروسور کشور در شهرک صنعتی بهارستان کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع موانع تولید و پیش رفتن به سمت تولیدات بیشتر از مهمترین اولویت‌هایی است که مسؤولان به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم واحدهای تولیدی و صنعتی را در کشور شناسایی کرده و با رفع مشکلات آنها در مسیر توسعه و پیشرفتشان گام برداریم.

معاون وزیر صنعت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این راستا هم‌اکنون رونق و فعال‌سازی 8 هزار واحد صنعتی در کشور در دستور کار است خاطرنشان کرد: در این راستا همچنین فرآیند اخذ تسهیلات برای 1900 واحد تولیدی در کشور نیز انجام شده است.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه ارائه این تسهیلات به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال است افزود: تاکنون بانک‌ها، حدود 3 هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی کشور را با پرداخت 47 هزار میلیارد ریال تحت پوشش تسهیلات قرار داده‌اند.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت را حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط عنوان کرد و اظهار داشت: پیش بردن این صنایع به سمت توسعه و پیشرفت از مهمترین اهداف است.

معاون وزیر صنعت بیان داشت: با توجه به اینکه واحدهای کوچک و متوسط در کشور بسیار زیاد هستند و پراکندگی آنها نیز بسیار زیاد است لذا حمایت از این واحدها باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

صالحی‌نیا در ادامه سخنان خود از ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال توسط فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کارگروه موانع تولید استانی مشکلات واحدهای تولیدی احصا شده است.

گفتنی است: نخستین خط تولید توربواکسپندر و توربو کمپرسور کشور در یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان کرج گشایش یافت.

براساس این گزارش، برای راه‌اندازی این خط بالغ بر 10 میلیون دلار هزینه شده که زمینه اشتغال 60 نفر را فراهم کرده است.

تولیدات این کارخانه بیشتر در صنایع نفت و گاز کاربرد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار