مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت در زاهدان گفت: در دولت تدبیر و امید صادرات از سیستان و بلوچستان به ۱ میلیون دلار افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۸۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 29 August 2016

بهروز ریاحی پیش از ظهر امروز در  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزارشد اظهار داشت: میز سیستان و بلوچستان در وزارت صنعت و معدن و تجارت ایجاد شده است و طی جلسات ماهانه مصوبات دولت در استان پیگیری و رصد می‌شود.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید صادرات از سیستان و بلوچستان به  1 میلیون دلار افزایش می‌یابد و این امر با شناسایی بازارهای جدید صادراتی و پتانسیل‌های مرزی تحقق می‌یابد.

وی افزود: اقلام صادراتی استان شامل مصالح ساختمانی (سیمان)، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی اقلام می‌شود که به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر می‌گردد.

ریاحی تصریح کرد: بدنبال پیگیری‌های انجام شده کارخانه بافت بلوچ مجدد احیاء شد و اکنون کار تولید این واحد در سه شیفت کاری انجام می‌شود. و 130 نفر نیز در آن اشتغال بکار دارند.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: در حال حاضر زیرساختهای شهرک صنعتی نظیر زمین، آب و برق برای سرمایه‌گذاران مهیا است و با تکمیل طرح گازرسانی در استان شهرکهای صنعتی نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دولت 4 هزار میلیارد تومان در استان در بخش‌های فولاد، لاستیک زابل، مس چهل کوره  و آنتیموان سرمایه‌گذاری کرده است و با افتتاح این طرح‌ها به افق تازه‌ای در اقتصاد استان دست خواهیم یافت.

ریاحی با اشاره به اینکه 20 درصد واحدهای تولیدی استان جهت رفع مشکلاتشان مورد پایش قرار گرفته‌اند، گفت: هم‌اکنون 120 واحد در سامانه بهینه‌یاب ثبت شده‌اند و تا کنون 42 میلیارد تومان تسهیلات  به این واحدها پرداخت شده و این روند تا سقف 100 میلیارد تومان ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار