معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 15 درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی اضافه وزن دارند، گفت: چاقی سبب افزایش فشار خون، چربی خون و بروز دیابت نوع 2 در افراد می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 27 April 2015
محمدرضا دارابی ظهر در همایش سالانه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های عضو شورای اداری استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار ایمنی غذا برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

وی افزود: برخی مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی سبب از دست رفتن سلامت می‌شود و بیماری‌هایی گریبان انسان را می‌گیرد؛ شایع‌ترین علت مرگ و میر در خراسان رضوی بیماری‌های قلب و عروقی است، همچنین در خراسان حدود 11 درصد مردم سیگار می‌کشند که یکی از دلایل تاثیرگذار پیشرفت بیماری‌ها است.

دارابی ادامه داد: چاقی در خراسان رضوی رایج است و 15 درصد دانش‌آموزان چاقی بیش از اندازه دارند که سبب افزایش فشار خون، چربی خون و بروز دیابت نوع 2 در افراد می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سلامتی باید از خانواده آغاز و در فرد نهادینه شود، تصریح کرد: هفته سلامت فرصتی برای آگاهی‌بخشی به مردم در راستای تحقق جامعه سالم و پایدار است.

وی تاکید کرد: تمامی نهاد‌هایی که در بهداشت و سلامت نقش دارند در شرایط فعلی دو برابر باید بیشتر تلاش کنند، زیرا در برابر جامعه وظایف سنگینی داریم و مسئول حفظ سلامت همه افراد جامعه هستیم.

دارابی گفت: نهاد‌های مختلف که در سلامت و تربیت خانواده دخالت دارند مانند آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی وظایف مهمی برای کمک به جامعه دارند، همچنین فرهنگ‌سازی مطبوعات و رسانه ملی به سلامت مردم کمک مضاعفی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار