حدود 20 گروه مسجدی در خیابان شیرازی و حرم مطهر حاضر شدند و با سرودخوانی، میلاد آن حضرت را تبریک گفتند.
کد خبر: ۲۷۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 14 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، روزهای ولادت امام مهربانی، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که می رسد هر کسی در تدارک کاری برمی آید تا عرض احترام کند به ساحت مقدس ولی نعمت خود؛ گروهی از بچه مسجدی ها هم از گوشه گوشه شهر گردهم آمدند و هنر خود را برای ادای احترام به امام مهربانی، به کار گرفتند؛ صبح روز یکشنبه، 24 مرداد عابران حاشیه خیابان شیرازی نوای سرود بچه های مسجد را شنیدند و دل به آن سپردند.
حدود 20 گروه سرود مسجدی در مقابل مسجد کرامت به سرودخوانی پرداختند و پس از آن در صحن جمهوری اسلامی و مقابل پنجره فولاد امام رضا(ع) حاضر شدند و سرود خواندند. بخشی از جمعیت حاضر در صحن مطهر هم با سرودخوانی آن ها همراهی کردند.
همراه با زمزمه بچه های مسجد
سیدسجاد جلینی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این برنامه در راستای اهداف جشنواره مسجدی ها برگزار شده است، گفت: بیش از 50 گروه سرود مسجدی به این مراسم دعوت شدند که از این تعداد حدود 20 مسجد دعوت ما را پذیرفتند.
وی به استقبال مردم از اجرای سرود بچه های مسجدی در حاشیه خیابان شیرازی اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام کسانی که در از حاشیه خیابان شیرازی عبور می کردند، لحظه ای در برابر حلاوت نوای بچه های مسجد ایستادند و بعضی هم هم نوا با بچه ها، سرود را زمزمه کردند.
مدیر فرهنگ سرای انتظار ادامه داد: گروه های سرود مسجدی برای عرض ارادت و تبریک ایام میلاد امام رضا(ع) در این مکان گردآمدند و خلوص نیت این نوجوانان، دل های مردم را هم به خود جذب کرد.
گروه 200 نفری
بچه ها سرود را تمرین کردند و آماده حرکت به سمت حرم مطهر شدند. جمعیتی بالغ بر 200 نفر از نوجوانان مسجدی که برخی زائرانی که تازه از حرم بازگشته بودند، آن ها را همراهی می کردند. این جمعیت که نوای «رضاجانم» را بر لب زمزمه می کردند در فضایی معنوی به سمت حرم رضوی حرکت کردند.
صحن جمهوری اسلامی مقصد این سرودخوانان نوجوان و جوان مشهدی بود. گروه ها دست ادب به سینه زدند و در مقابل پنجره فولاد بر دو زانوی خود نشستند و در برابر ولی نعمت خود عرض ادب کردند.
سرود «ای صفای قلب زارم» چندباری در صحن حرم مطهر طنین افکند و بسیاری از زائران را به سمت خود کشاند. گوشی های تلفن همراه مشغول ثبت و ضبط این لحظات شد و دل ها همراه نوای نوجوانانه خواندند: «ای صفای قلب زارم، هرچه دارم از تو دارم». نگاه ها را اشک پنهان کرد.
مجید غلامی، مسئول گروه سرود مسجد حضرت ابوالفضل(ع) است که در خیابان شهید چراغچی 45 توانسته بیش از 10 نوجوان محله را در گروه سرود خود گردآورد، گفت: برنامه های فرهنگی مسجد ما متنوع است اما بچه ها برای شرکت در گروه سرود اشتیاق دیگری دارند.
وی با بیان اینکه سرودخوانی امروز ما به دعوت حضرت رضا(ع) بوده است، گفت: آقا خود ما را برای حضور در حرم مطهرش طلبید و بچه ها هم از اینکه در این مراسم شرکت کنند استقبال کردند.
زائر و مجاور هم نوا با بچه های مسجدی
مهربانو رجبی، بانوی میانسال و زائری بود که در حاشیه خیابان شیرازی، همانطور که با گوشی همراه خود از اجرای سرود نوجوانان فیلم می گرفت، قطره اشکی را از گوشه چشم خود پاک می کرد و گفت: نوای این بچه ها دل ها را صفا می دهد.
وی ادامه داد: با اینکه همین چند دقیقه پیش صحن و سرای آقا را ترک کردم، اما سرود خواندن این نوجوانان حس و حال زیارت را دوباره به دل من انداخت.
زائران عرب زبان هم با اینکه متوجه معنای سرود نمی شدند، اما جذب این اجرا شده بودند. گوشه و کنار چند زائر عراقی ایستاده و محو تماشای سرود خوانی نوجوانان و جوانان مشهدی شده بودند.
گفتنی است گروه های سرود از مساجد امام حسین(ع) بلوار عبدالمطلب، حضرت ابوالفضل(ع) چراغچی، الحمید در هفده شهریور، الرضا(ع) طبرسی شمالی، جوادالائمه(ع) حاشیه پل فجر، علی بن موسی الرضا(ع) در منطقه سیدی، ولیعصر(عج) در شهرک شهید رجایی، حسینیه ولیعصر(عج) در بلوار جلال آل احمد، مسجد جوادالائمه(ع)، صاحب الزمان(عج) و امام سجاد(ع) در منطقه قاسم آباد، مسجد امام محمدباقر(ع) در خیابان بهمن، مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در شهرک عسکریه، حسینیه سیدالشهدا(ع) در مهرمادر و بیت الرقیه(ع) در سیدی و تعدادی دیگر از مساجد در این مراسم معنوی و پرشور شرکت داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار